Розглянуто питання фізичного виховання студентів спеціальних медичних груп із захворюваннями органів дихання. Представлено підсумки педагогічного експерименту, який полягав у практичному упровадженні диференційованої програми у курс фізичного виховання студентів із захворюваннями органів дихання. Узагальнено та науково обґрунтовано результати проведеного емпіричного дослідження. Установлена ефективність практичної апробації диференційованої програми, які підтверджують доцільність створення та упровадження експериментальних програм з фізичного виховання
для студентів спеціальних медичних груп з урахуванням нозологічних особливостей.
The question of physical training of students in special medical groups with respiratory diseases is considered. Based on the theoretical analysis the development and practical implementation of differentiated programs of physical education for students with respiratory diseases caused by the need to maintain the present conditions of their
good health іt is established. The task of the work – of the effectiveness of differentiated programs of physical education of students of special medical groups with respiratory diseases is experimental study. The results of pedagogical experiment consisted in implementing practical programs differentiated in the course in students’ physical training in special medical groups with respiratory diseases are presented. Differentiated program of physical education for students’ special medical group with respiratory diseases was implemented for three years of academic studies at the university continuously for nine months from the issuance of recommendations about classes during the holidays. The substantiates the results of empirical research is overview and scientifically. The established practice of testing the effectiveness of differentiated applications that justify the creation and implementation of pilot programs in physical education for students of special medical groups based nosology features. Thus, the implementation of differentiated approach in students’ physical education in special medical groups enables the improvement of psychophysical condition.
Рассмотрены вопросы физического воспитания студентов специальных медицинских групп с заболеваниями органов дыхания. Представлены итоги педагогического эксперимента, который заключался в практическом внедрении дифференцированной программы в курс физического воспитания студентов специальных медицинских групп с заболеваниями органов дыхания. Обобщены и
научно обоснованы результаты проведенного эмпирического исследования. Установлена эффективность практической апробации дифференцированной программы, подтверждающие целесообразность создания и внедрения
экспериментальных программ по физическому воспитанию для студентов специальных медицинских групп с учетом нозологических особенностей.