Дисертація присвячена проблемам підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. У результаті дослідження уточнено зміст понять “фізкультурно-оздоровча робота”, “підготовленість майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів”.
Розроблено структурно-логічну модель професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів.
Визначено та обґрунтовано критерії ефективності підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів.
The dissertation is devoted to the problem of the professional training of future teachers of physical culture to the athletic-health work with students of general educational establishments. The essence of the concepts “athletic-health work”, “readiness of future teachers of physical culture to the athletic-health work with students of general educational establishments” is detailed resulting the research. There have been defined the components (motivational, kognitive, active and communicative-reflexive) the indexes and levels (high, middle, low) of it’s formation.
The structurally-logical model of the professional preparation of future teachers of physical culture to the athletic-health work with students of general educational establishments is developed.
It is certain that determined and motivated criteria of efficiency of preparation of future teachers of physical culture to the athletic-health work with students of general educational establishments.