У роботі розглянуто питання професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ технічного профілю
як об’єкта упровадження інновацій. Виділено наукові основи передумови інноваційних процесів у технології
спеціалізованої фізичної підготовки. Узагальнено та обґрунтовано чільні передумови інноваційних процесів у технології
професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ технічного профілю у ракурсі сучасних тенденцій трансформації
галузі, спрямовані на підвищення її ефективності для забезпечення успішності майбутньої професійної діяльності фахових спеціалістів технічної галузі.
В работе рассмотрены вопросы
профессионально-прикладной физической подготовки студентов вузов технического профиля как объекта внедрения
инноваций. Выделено научные основы предпосылки инновационных процессов в технологии специализированной физической
подготовки. Обобщены и обоснованы главные предпосылки инновационных процессов в технологии профессионально-
прикладной физической подготовки студентов вузов технического профиля в ракурсе современных тенденций
трансформации отрасли, направленные на повышение ее эффективности для обеспечения успешности будущей
профессиональной деятельности профессиональных специалистов технической отрасли.
The questions of professional-applied physical training of students of university a technical profile as an object of innovation is
considered. The proper organization of work professional-applied physical training most is a important component of ensuring the
psychophysical readiness of of university graduates for future employment activities consider.
The task of the work – to find out the major preconditions of innovation processes in technology professionally applied physical
training of students of university a technical profile Tighlighted the scientific basis premise of innovation processes in technology of specialized
physical training the theoretical generalization of special scientific and methodical literature it was found. Overview and proved dominant
prerequisites of innovation processes in technology professionally applied physical training of students of technical universities account current
trends in perspective transformation of the industry aimed at improving its efficiency to ensure the success of future professional experts
specialized technical field. Urgent need for radical restructuring of professionally applied physical training of students of university technical
profile through the introduction of innovative technologies in the process, in accordance with the changes that occur in the technical field under
the influence of scientific and technological progress is installed . An important direction in implementing an innovative approach to the
formation of professional readiness of university students technical profile for future professional activity, according to some experts, are:
modernization of vocational applied physical training in high school by priority use of personalization and differentiation, selection types of
physical activity, relevant socio -psychological and morphofunctional status of students, style and way of life.