У дисертації на основі вивчення широкої джерельної бази вперше комплексно досліджено теорію і практику опікунства під керівництвом релігійних організацій Української греко-католицької церкви у Галичині у кінці ХІХ – першій половині ХХ ст. Її особливості показано через призму суспільно-політичного та культурно-освітнього розвитку краю. Розкрито напрями опікунсько-виховної діяльності чернечих чинів УГКЦ у Галичині, виділено історичні етапи розвитку всіх греко-католицьких чернечих чинів від часу їх заснування до сучасності в контексті опікунської діяльності; здійснено періодизацію опікунської діяльності греко-католицького чернецтва досліджуваного періоду.
Педагогічну теорію і практику збагачено новими знаннями про зміст, форми і напрями опікунської діяльності.
Основні результати, положення та висновки можуть бути використані у навчальних курсах з педагогіки, історії української педагогіки, історії релігії та соціальної роботи, для створення підручників, науково-методичних та навчальних посібників. Вони можуть бути підґрунтям для подальших історико-педагогічних досліджень.
It was made in this thesis a complex pioneer investigation of theory and practice of guardianship under the supervision of religious organizations of Ukrainian Greek-Catholic churches in Galychyna during the period from the end of the 19th century to the first half of the 20th century grounding on the rich sources analysis. Its peculiarities were represented through the prism of social, political, cultural and educational evolution of the land. Іrections of a guardian-educate activity of monastic ranks are exposed in Galichina, the historical stages of development of all of Greek-Catholic monastic ranks are systematized from time of their foundation to contemporaneity in the context of guardian's activity; a division into the periods of guardian's activity of Greek-Catholic monkhood of the probed period is carried out.
Pedagogical theory and practice were enriched with new knowledge of matter, form, and directions of custodial activity.
Basic results, provisions, and findings may be used in teaching Pedagogic, History of the Ukrainian pedagogic, History of religions and social work, drawing up of manuals, scientific supplies and tutorials. They are the basis for further historical and pedagogical researches.