В статье анализируются различные подходы к физической деятельности студенток. Исследовали влияние
комплексных форм занятий на характер изменения основных компонентов физической подготовленности.
У статті аналізуються різні підходи до фізичної діяльності студенток. Досліджували вплив
комплексних форм занять на характер зміни основних компонентів фізичної підготовленості. Після п'яти місяців занять за
методикою ритмічної і атлетичної гімнастики відбувається збільшення швидкісно-силових якостей великих м'язових груп: рук і
плечового пояса, живота, тулуба. Заняття за методикою ритмічної гімнастики і плавання викликають більш виражене
зниження маси тіла, підвищення гнучкості, загальної витривалості і швидкісно-силових якостей м'язів ніг.
The article analyzes different approaches to physical activity of students. We studied the effect of complex forms of employment
on the behavior of the main components of physical fitness. One group of students aged 18-20 years in the same class combined means
and methods of rhythmic and athletic gymnastics, another group of students in one class combined means and methods of rhythmic
gymnastics and swimming. The motivation of students to a variety of health technologies related to the overall weight and growth capacity
and level of development of the basic components of physical fitness. Students of low height and weight, with low muscle strength of arms
and torso longer motivated to comprehensive studies of rhythmic and athletic gymnastics. Students of higher growth, with a greater body
mass, with limited flexibility are of interest to comprehensive studies of rhythmic gymnastics and swimming After five months of training by
the method of rhythmic and athletic gymnastics is an increase in power-speed large muscle groups: arms and shoulders, abdomen, torso.
Going by the method of rhythmic gymnastics and swimming cause a greater reduction in body weight, increased flexibility, overall endurance
and speed-strength of leg.