Анализ научных данных в области теории и методики подготовки юных футболистов, свидетельствует о наличии большого объема как теоретического, так и экспериментального материала. Вместе с тем, сохраняются противоречия между тренировочной и соревновательной деятельностью, отличия в уровне спортивного мастерства между отечественными и зарубежными футболистами, свидетельствующими о различных подходах к формированию эффективной системы многолетней подготовки спортсменов в Украине и странах Западной Европы. Эти различия обусловлены целями, задачами, формами организации тренировочного процесса и соревновательной практики, кадровым потенциалом, а также стратегией подготовки футболистов. Цель – осуществить сравнительный анализ научных подходов к разрешению противоречия между тренировочной и соревновательной деятельностью в системе многолетней подготовки юных футболистов. Охарактеризованы системы многолетней подготовки юных футболистов в Украине и за рубежом. Произведен анализ диссертационных работ, программно-нормативных документов и учебных программ стран Восточной Европы и ведущих западноевропейских футбольных команд и федераций. Проанализирована соревновательная практика юных футболистов Украины на этапах многолетнего совершенствования. Установлено, что основной целью деятельности украинских тренеров детско-юношеских футбольных команд является текущий результат, а не качество и эффективность тренировочного процесса направленного на индивидуальное развитие и подготовку креативного игрока. Определена необходимость внесения изменений в отечественную систему многолетней подготовки, практику проведения детско-юношеских соревнований, педагогические подходы к управлению спортивной деятельностью юных футболистов и оценку эффективности работы детских тренеров. Полученные результаты исследований будут положены в основу разработки учебной программы и методического руководства для тренеров спортивных школ, клубов и академий по футболу.
Аналіз наукових даних у галузі теорії і методики підготовки юних футболістів, свідчить про наявність великого обсягу як теоретичного, так і експериментального матеріалу. Разом з тим, зберігаються суперечності між тренувальної та змагальної діяльністю, відмінності в рівні спортивної майстерності між вітчизняними та зарубіжними футболістами, що свідчать про різні підходи до формування ефективної системи багаторічної підготовки спортсменів в Україні та країнах Західної Європи. Ці відмінності обумовлені цілями, завданнями, формами організації тренувального процесу та змагальної практики, кадровим потенціалом, а також стратегією підготовки футболістів. Мета - здійснити порівняльний аналіз наукових підходів до розв'язання суперечності між тренувальною та змагальною діяльністю в системі багаторічної підготовки юних футболістів. Охарактеризовано системи багаторічної підготовки юних футболістів в Україні та за кордоном. Зроблено аналіз дисертаційних робіт, програмно-нормативних документів і навчальних програм країн Східної Європи та провідних західноєвропейських футбольних команд та федерацій. Проаналізовано змагальна практика юних футболістів України на етапах багаторічного вдосконалення. Встановлено, що основною метою діяльності українських тренерів дитячо-юнацьких футбольних команд є поточний результат, а не якість і ефективність тренувального процесу спрямованого на індивідуальний розвиток і підготовку креативного гравця. Визначено необхідність внесення змін у вітчизняну систему багаторічної підготовки, практику проведення дитячо-юнацьких змагань, педагогічні підходи до управління спортивною діяльністю юних футболістів та оцінку ефективності роботи дитячих тренерів.
Отримані результати досліджень будуть покладені в основу розробки навчальної програми та методичного керівництва для тренерів спортивних шкіл, клубів та академій з футболу.
Analysis of scientific data in industry of theory and methodology of preparation of young footballers, testifies to the presence of high-cube of both theoretical and experimental material. At the same time, contradictions are kept between training and contention activity, differences in the level of sport mastery between home and foreign footballers that testify to different approaches to forming of the effective system of long-term preparation of sportsmen in Ukraine and countries of Western Europe. These differences are conditioned by aims, tasks, forms of organization of training process and contention practice, skilled potential, and also strategy of preparation of footballers. Aim - to carry out the comparative analysis of the scientific going near the decision of contradiction between training and contention activity in the system of long-term preparation of young footballers. The systems of long-term preparation of young footballers are described in Ukraine and abroad. The analysis of dissertation works, programmatic-normative documents and on-line tutorials of countries of East Europe and leading West-European football commands and federations is done. It is analysed contention practice of young footballers of Ukraine on the stages of long-term perfection. It is set that the primary purpose of activity of the Ukrainian trainers of child-youth football commands is a current result, but not quality and efficiency of training process sent to individual development and preparation of креативного player. The necessity of making alteration is certain for the home system of long-term preparation, practice of realization of child-youth competitions, pedagogical going near the management of young footballers sport activity and estimation of efficiency of work of child's trainers. The got results of researches will be fixed in basis of development of on-line tutorial and methodical guidance for the trainers of sport schools, clubs and academies from football.