Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування професійно-значимих рис особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пічурін, В. В.
dc.date.accessioned 2017-04-05T13:22:07Z
dc.date.available 2017-04-05T13:22:07Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Пічурін В. В. Формування професійно-значимих рис особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки / В. В. Пічурін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова ; [редкол. В. П. Андрущенко [та ін.]]. - Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 4 (47) . - С. 121-127 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13254
dc.description.abstract Приведено результати дослідження формування ряду характеристик особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки під час навчальних занять з фізичного виховання. ua
dc.description.abstract Приведены результаты исследования формирования ряда характеристик личности студентов-железнодорожников в процессе психологической и психофизической подготовки во время учебных занятий по физическому воспитанию. ua
dc.description.abstract In the study was set the aim to test the assumption that the implementation of the basis of the psychological and psycho-physical training of railway students in the process of physical education , which was developed by the author, has significantly positive effect on the formation of some vocational important factors of the individual of students of sport training and physical education. Use the components of psychological and psycho-physical training of railway students in the process of physical education that developed by the author was acted as an independent variable. Indicators of formation factors of personality (by R. Cattell) were considered as the dependent variable. Statistical zero hypothesis was advocated the assumption that the shift between individual performance factors of students in the experimental and control groups at the beginning and at the end of the study are not significantly different from zero. An alternative statistical hypothesis was the assumption that the shift between individual performance factors of students in the experimental and control groups at the beginning and at the end of the study are significantly different from zero. T- Student test for dependent samples was used for statistical analysis of the dates. The study hypothesis was confirmed that the implementation of the basis of psychological and psycho-physical training of railway students in the process of physical education has a significantly positive effect on the formation of personality factors of students in «emotional instability - emotional stability», «predisposition to feelings - high normative behavior», «self-confidence – anxiety», «low self-control - high self-control», «self-assessment of adequacy». ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П.Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject психологічна і психофізична підготовка ua
dc.subject фактори особистості ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject психологическая и психофизическая подготовка ua
dc.subject факторы личности ua
dc.subject physical education ua
dc.subject psychological and psycho-physical training ua
dc.subject personality factors ua
dc.title Формування професійно-значимих рис особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу