Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кузнецова, Лариса
dc.date.accessioned 2017-04-05T11:58:27Z
dc.date.available 2017-04-05T11:58:27Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Кузнецова Л. Функціональний стан дітей з вадами розумового розвитку / Л. Кузнецова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова ; [редкол. В. П. Андрущенко [та ін.]]. - Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 4 (47). - С. 65-69 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13226
dc.description.abstract У статті представлений аналіз функціонального стану дітей з вадами розумового розвитку на підставі проведених тестових завдань. Наведено статистичні дані про стан та кількість захворюваних в країні. Відображено значення фізичного виховання у інтеграції та соціалізації дітей з розумовою відсталістю. ua
dc.description.abstract В статье представлен анализ функционального состояния детей с отклонениями умственного развития на основании проведенных тестовых заданий. Представлены статистические данные Всемирной организации здравоохранение и Министерства труда и социальной политики Украины о состоянии и количестве заведений для детей с подобным диагнозом. Освещены вопросы интеграции и социализации детей с данной нозологией. В статье рассмотрены вопросы о роли и значении физического воспитания в организации занятий для детей с особыми потребностями. ua
dc.description.abstract The analysis of functional state of children with mental deflections on the base of testing are presented in the article. The statistical date of the World Health Organization and the Ministry of Labor and Social Policy of Ukraine about the condition and quantity of establishments for children with similar diagnosis are examined. The article deals with the questions of integration and socialization of children with this nosology. The role and importance of physical education in the organization of lessons for children with learning disabilities are emphasized. 23 pupils (17 boys and 6 girls) of Smeliansk psycho- neurological boarding school of Cherkassy region participated in this research. All children had the same main diagnosis: ‘mental defectiveness” (average and hard degree), Down’s syndrome. The testing results of functional state of children with mental defectiveness of average and hard degree are detected. It was established that 100% of children, which participated in testing, had low level of body functional systems development (heart rate, blood pressure, vital capacity of lungs). This can be explained by the main diagnosis of all children. The benchmarks of the main functional indices of healthy children (according to the scientific data) and the functional indices of children with mental deflections are presented. The reasons of differences both medical and social-pedagogical criteria are underlined. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject функціональний стан дітей ua
dc.subject помірна розумова відсталість ua
dc.subject важка розумова відсталість ua
dc.subject частота серцевих скорочень ua
dc.subject життєва ємкість легенів ua
dc.subject артеріальний тиск ua
dc.subject функциональное состояние детей ua
dc.subject умеренная умственная отсталость ua
dc.subject тяжелая умственная отсталость ua
dc.subject частота сердечных сокращений ua
dc.subject жизненная емкость легких ua
dc.subject артериальное давление ua
dc.subject the functional state of children ua
dc.subject moderate mental backwardness ua
dc.subject heavy mental backwardness ua
dc.subject frequency of heart-throbs ua
dc.subject vital capacity of lungs ua
dc.subject arteriotony ua
dc.title Функціональний стан дітей з вадами розумового розвитку ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу