Дослідження присвячене актуальній проблемі теоретико - методичного забезпечення процесу розвитку загальної витривалості студентів у процесі опанування різними руховими режимами. Виявлено суттєві розбіжності у прояві фізичних можливостей студентів (загальної витривалості) у процесі опанування різних рухових режимів під час занять фізичним вихованням, що є підґрунтям для їх урахування під час планування навантажень кафедрами фізичного виховання ВНЗ. Отримані рівняння регресії показують, що на кількісні і якісні показники розумової працездатності і учбову успішність студентів робить вплив декілька чинників, проте ведучими серед них є чинники аеробної потужності і кардіореспіраторної продуктивності організму. Найбільш інформативними показниками по цьому слід рахувати величини МСК при виконанні навантаження субмаксимальної потужності і О2 пульсу в стані м'язового спокою. Найбільш ефективний варіант розподілу тренувального часу в заняттях з фізичного виховання студентів передбачає відводити до 70% часу основної частини зайняття на фізичну підготовку (приблизно 45-46 хвилин). Причому близько 70% від цього часу (31-32 хв.) доцільно використати для розвитку витривалості, 30% (14-15 мін) - на виховання інших якостей. Пропонований нами зміст навчального процесу по фізичному вихованню студентів, яке має сприятливий вплив на фізичний стан, рівень функціональних систем організму і розумову працездатність тих, що займаються, може бути рекомендований для студентів усіх форм навчання в системі утворення України.
Исследование посвящено актуальной проблеме теоретико - методического обеспечения процесса развития общей выносливости студентов в процессе овладения разными двигательными режимами. Выявлены существенные расхождения в проявлении физических возможностей студентов (общей выносливости) в процессе овладения разными двигательными режимами во время занятий физическим воспитанием, которые послужили основой для их учёта во время планирования расписания занятий кафедрами физического воспитания ВУЗОВ. Полученные уравнения регрессии показывают, что на количественные и качественные показатели умственной работоспособности и учебную успешность студентов оказывает влияние несколько факторов, однако ведущими среди них являются факторы аэробной мощности и кардиореспираторной производительности организма. Наиболее информативными показателями поэтому следует считать величины МПК при выполнении нагрузки субмаксимальной мощности и О2 пульса в состоянии мышечного спокойствия. Наиболее эффективный вариант распределения тренировочного времени в занятиях по физическому воспитанию студентов предусматривает отводить до 70% времени основной части занятия на физическую подготовку (приблизительно 45-46 минут). Причём около 70% от этого времени (31-32 мин.) целесообразно использовать для развития выносливости, 30% (14-15 мин) - на воспитание других качеств. Предлагаемое содержание учебного процесса по физическому воспитанию студентов, которое имеет благоприятное влияние на физическое состояние, уровень функциональных систем организма и умственную работоспособность занимающихся, может быть рекомендованный для студентов всех форм обучения в системе образования Украины.
Research is sanctified to the issue of the day of theory - methodical providing of process of development of general endurance of students in the process of capture by the different motive modes. Substantial divergences are educed in the display of physical possibilities of students (to general endurance) in the process of capture by the different motive modes during engaging in P.E, that served basis for their account during planning of curriculum of employments the departments of P.E of Institutions of higher learning. The got equalizations of regression show that a few factors have influence on the quantitative and quality indexes of mental capacity and educational success of students; however anchorwomen among them are factors of aerobic power and cardiorespiratory productivity of organism. By the most informing indexes it is therefore necessary to count the sizes of MPK at implementation of loading of submaximal power and О2 of pulse in a state of muscular calmness. The most effective variant of distribution of training time in employments on P.E of students provides for to take to 70% time of basic part of employment on physical preparation (approximately 45-46 minutes). Thus about 70% from this time (31-32 min) it is expedient to use for development of endurance, 30% (14-15 mines) - on education of other qualities. The offered maintenance of educational process on P.E of students, that has favorable influence on a bodily condition, level of the functional systems of organism and mental capacity of occupying, can be recommended for the students of all forms of educating in the system of formation of Ukraine.