У статті розглянуто сучасні погляди вчених щодо особливостей підготовки практичних
психологів, оскільки трансформації, які відбуваються у всіх сферах життєдіяльності сучасного
суспільства, вимагають від особистості швидкого реагування, уміння діяти в умовах, що
змінюються.
Сучасна система вищої освіти покликана створювати відповідні умови для підготовки
компетентного фахівця, орієнтованого на постійний розвиток та самовдосконалення. Бути компетентним значить вміти вирішувати життєві проблеми, пов’язані з рольовою поведінкою, з
функціонуванням життєвих ролей або засобами рольової поведінки.
Зазначено, що рольова структура особистості практичного психолога – це система,
взаємозв’язок і послідовність виконання спеціалістом професійних ролей, об’єднаних у
рольовий комплекс. Рольова структура особистості психолога – це таке психологічно-
особистісне новоутворення фахівця, у якому професійні ролі об’єднані у конструктивні моделі
поведінки (З.М. Мірошник).
Зроблено висновок, що практичний психолог – фахівець з вищою освітою, який володіє
відповідними знаннями, уміннями, навичками; діє в межах певного суспільства і виконує низку
професійних соціальних функцій, приміряючи на себе ті чи інші соціальні ролі; наділений
моральними якостями та ідеалами; постійно вдосконалюється і розвивається як професійно, так
і особистісно.
У статті представлено результати пілотажного дослідження рольових позицій
практичного психолога.
Зазначено, що актуальним в умовах сьогодення є вивчення означеного у статті
психологічного феномену, а саме рольового підходу до підготовки практичних психологів.
практических психологов, так как трансформации, которые происходят во всех сферах
жизнедеятельности современного общества, требуют от личности быстрого реагирования,
умения действовать в условиях, которые изменяются.
Современная система высшего образования призвана создавать соответствующие
условия для подготовки компетентного специалиста, ориентированного на постоянное развитие
и самоусовершенствования. Быть компетентным значит уметь решать жизненные проблемы,
связанные с ролевым поведением, с функционированием жизненных ролей.
В статье обозначено, что ролевая структура личности практического психолога – это
система, взаимосвязь и последовательность выполнения специалистом профессиональных
ролей, объединенных в ролевой комплекс. Ролевая структура личности психолога – это такое
психологически-личностное новообразование специалиста, в котором профессиональные роли
объединены в конструктивные модели поведения (З.М. Мирошник). Практический психолог –
специалист с высшим образованием, который владеет необходимыми знаниями, умениями,
навыками; действует в рамках определенного общества и выполняет ряд профессиональных
социальных функций, примеряя на себя те или иные социальные роли.
В статье представлено результаты пилотажного исследования ролевых позиций
практического психолога.
The article reviews the current views of scientists regarding the features to the preparation of practical
psychologists. In this article we analyzed a practical psychologist’s important qualities, because this
profession directed on work with people.
Transformations, which occur in all spheres of life of modern society, require the person to
response rapidly, to be able to operate in a changing environment. The modern system of higher
education is to create appropriate conditions for the preparation of a competent specialist, focused on
continuous development and improvement. To be competent means to be able to solve life problems
related to role behavior, the life role functions or means of role behavior. The modern approach to the
preparation of practical psychologists requires a high level of readiness of the graduate to successful
independent activity.
It was noted that the role structure of personality of practical psychologist is a system,
interconnection and sequence of performance of professional roles by specialist, which are united in a
role complex. Role structure of psychologist personality is psychological and personal professional
growth, in which the professional roles are combined in constructive models of behavior (Z.M.
Miroshnyk).
Taking the above mentioned into consideration, we conclude that the practical psychologist is
a specialist with higher education, who has the appropriate knowledge, skills, operates within a
particular society, performs a number of professional and social functions, trying certain social roles;
possesses moral qualities and ideals; constantly improves and develops both professionally and
personally.
Thus, the study of psychological phenomenon defined in article is important in terms of the
present days, namely role approach to training of practical psychologists.