У статті розглядаються основи творчого
доробку знакової постаті в освіті України XX
ст. Григорія Ващенка. На історико-філософських прикладах шляхом аналізу національно-духовних складників освіти показано українські
світоглядні підходи та підвалини педагогічних
поглядів мислителя. Автор звертає увагу на
існування в історії філософії освіти України
розмаїтих теоретичних дискурсів, розкриваючи зв’язок між ними не як суто
номінальний чи лише концептуальний і термінологічний, а й виявляючи їхню
історичну неперервність та взаємопроникність.
В статье рассматриваются основы творческого наследия знаковой фигуры
в образовании Украины XX в. Григория Ващенко. На историко-философских
примерах путем анализа национально-духовных составляющих образования
показаны украинские мировоззренческие подходы и истоки педагогических
взглядов мыслителя. Автор обращает внимание на существование в истории
философии Украины разнообразных теоретических дискурсов, раскрывая
связь между ними не как сугубо номинальную или только концептуальную и терминологическую, но и выявляя их историческую непрерывность и
взаимопроникаемость.
The article is devoted to the creative heritage of the signifi cant fi gure in the
XXth century education of Ukraine Hrigoriy Vashchenko. Based on historical and
philosophical examples of analysis of national and spiritual components of education,
the Ukrainian ideological approaches and pedagogical views of the thinker are shown.
The author pays attention to the existence of theoretical discourses in the history
of philosophy of Ukraine, revealing the relationship between them not as strictly
nominal or only conceptual and terminological, but also revealing their historical
continuity and interpenetration.