DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2011 рік »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12849
Title: Українська філософія як фундаментальна основа педагогічного світогляду Г.Г. Ващенка
Authors: Довбня, Віктор
Keywords: філософія освіти
педагогічний світогляд
ідеал людини
философия образования
педагогическое мировоззрение
идеал человека
philosophy of education
pedagogical outlook
human ideal
Issue Date: 2011
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Віктор Довбня Українська філософія як фундаментальна основа педагогічного світогляду Г.Г. Ващенка / Довбня Віктор // Філософія освіти: наук. часопис. – 2011. – № 1-2 / Iн-т вищої освіти АПН України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. – С. 152-167
Abstract: У статті розглядаються основи творчого доробку знакової постаті в освіті України XX ст. Григорія Ващенка. На історико-філософських прикладах шляхом аналізу національно-духовних складників освіти показано українські світоглядні підходи та підвалини педагогічних поглядів мислителя. Автор звертає увагу на існування в історії філософії освіти України розмаїтих теоретичних дискурсів, розкриваючи зв’язок між ними не як суто номінальний чи лише концептуальний і термінологічний, а й виявляючи їхню історичну неперервність та взаємопроникність.
В статье рассматриваются основы творческого наследия знаковой фигуры в образовании Украины XX в. Григория Ващенко. На историко-философских примерах путем анализа национально-духовных составляющих образования показаны украинские мировоззренческие подходы и истоки педагогических взглядов мыслителя. Автор обращает внимание на существование в истории философии Украины разнообразных теоретических дискурсов, раскрывая связь между ними не как сугубо номинальную или только концептуальную и терминологическую, но и выявляя их историческую непрерывность и взаимопроникаемость.
The article is devoted to the creative heritage of the signifi cant fi gure in the XXth century education of Ukraine Hrigoriy Vashchenko. Based on historical and philosophical examples of analysis of national and spiritual components of education, the Ukrainian ideological approaches and pedagogical views of the thinker are shown. The author pays attention to the existence of theoretical discourses in the history of philosophy of Ukraine, revealing the relationship between them not as strictly nominal or only conceptual and terminological, but also revealing their historical continuity and interpenetration.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12849
Appears in Collections:2011 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dovbnya.pdf498.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.