Розглядається роль філософії у конституюванні освітнього простору Слобожанщини у ХІХ столітті. Виявлено дидактичні можливості як інституалізованої
філософії, так і її популярних форм, проаналізовано просвітницький потенціал
української філософської думки та її діалог з європейськими філософськими школами, визначено філософсько-освітній потенціал ідеї свободи та європейської ідеї.
Рассматривается роль философии в констатировании образовательного пространства
Слобожанщины ХІХ столетия, выявлены дидактические возможности как институализированной философии, так и ее популярных форм, проанализирован просветительский потенциал украинской философской мысли и ее диалог с европейскими философскими школами,
выявлено философско-образовательный потенциал идеи свободы и европейской идеи.
The role of philosophy in the Slobozhanshchina educational space in the 19-th century is
analyzed. The didactic possibilities of institutionalized philosophy, as well as its popular forms are
examined. The educational potential of Ukrainian philosophical idea and its dialogue with European
philosophical schools were analyzed. The philosophical and educational potential of freedom idea
and European idea are revealed.