Посилення філософського інтересу до
феномену музики відображає зміни у сучасному філософському дискурсі. Одна з його
тенденцій, котру називають постметафізичним мисленням, дозволяє ввести музику
у коло філософських тем як деартизовану
та екологічно спрямовану сутність. Даний
теоретичний процес виявляє рух філософської думки у контексті її практичного
повороту, завдяки котрому філософська рефлексія прагне до холістичного тлумачення значень, долаючи традиційні дихотомії, зокрема протиставлення теорії
та практики. Курс філософія музики ставить на меті довести теоретичну
продуктивність практичного повороту у справі формування нової парадигми
гуманітарного знання. Основне завдання курсу філософія музики — зрозуміти
музику як потужний ресурс людського буття, котрий все ще чекає свого роз-
криття та втілення. Стаття пропонує основні концептуальні та методичні
ідеї курсу філософія музики. Також завданням даної статті є заохочення до
обговорення інноваційних університетських курсів з гуманітарних наук. Залучення до дискусії широкого кола учасників, зокрема студентів, сприяє не лише
поглибленню академічного дискурсу у даній царині знань, але й формуванню його
публічного виміру.
Усиление философского интереса к музыке отображает изменения в современном
философском дискурсе. Одна из его тенденций, которую называют постметафизическим
мышлением, позволяет ввести музыку в круг философских тем как деартизованную и экологически обусловленную сущность. Этот теоретический процесс обнаруживает движение
философской мысли в контексте практического поворота, благодаря которому рефлексия
возвращается в жизнь. Курс философия музыки наглядно показывает теоретическую продуктивность практического поворота в деле формирования новой парадигмы гуманитарного
знания. Основная задача курса философия музыки состоит в исследовании феномена музыки
как мощного ресурса человеческого бытия, который все еще ожидает своего раскрытия и
воплощения. Статья предлагает обсуждение как основных концептуальных и методических
идей курса философия музыки, так и проблему внедрения в учебные программы инновационных университетских курсов в сфере гуманитарных наук. Привлечение к дискуссии широкого
круга участников, в частности студентов, способствует не только углублению академического
дискурса в данной области знаний, но и формированию его публичного измерения.
Transformations in contemporary philosophical discourses put emphasis on the phenomenon
of music. Particularly the post-metaphysical thinking allows us to include music in the circle of
philosophical themes as a deartistics and ecologically con notated essence. That theoretical process
takes place in the context of the practical turn, due to a theoretical reflection that goes back into life.
The lecturing course of music philosophy reveals the theoretical productivity of the practical turn on
the course of developing a new paradigm of humanitarian knowledge. The article offers to discuss
the basic conceptual and methodical ideas of the course as well as innovative university courses in
humanities. An involvement into the discussion of a wide range of participants, including students,
makes the Ukrainian philosophical discourse more publicly open and academically profound and
informative.