ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Kravets, Nina Pavlivna![]() |
|
dc.date.accessioned | 2017-01-24T09:58:42Z | |
dc.date.available | 2017-01-24T09:58:42Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kravets N.P. Correct values of illustrations in literature textbooks for mentally retarded pupils / Kravets N.P. // Trends in der Entwicklung der nationalen und internationalen Wissenschaft: Sammelwerk der wissenschaftlichen artikel. − Verlag SWG imex GmbH, Nürnberg, Deutschland, 2016. – S. 302−306. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12561 | |
dc.description.abstract | Illustrations can give children a sense of personal identity and an awareness of their cultural heritage. Illustrations are literature in their own right and, whether used by themselves or integrated with written texts, they sharpen the perception of children, stimulate their imagination and increase their sense of observation. | ua |
dc.description.abstract | Розглянуто корекційний вплив ілюстративного матеріалу підручників з літературного читання на психофізичний розвиток розумово відсталих учнів та становлення їх як активних читачів. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Verlag SWG imex GmbH Nürnberg, Deutschland | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | illustrations | ua |
dc.subject | literature textbooks | ua |
dc.subject | mentally retarded pupils | ua |
dc.subject | розумово відсталі учні | ua |
dc.subject | корекція | ua |
dc.subject | ілюстративний матеріал | ua |
dc.subject | літературний твір | ua |
dc.subject | читацька діяльність | ua |
dc.subject | підручник з літератури | ua |
dc.subject.classification | 376-056.31:37.091.64:75.056 | ua |
dc.title | Correct values of illustrations in literature textbooks for mentally retarded pupils | ua |
dc.title.alternative | Корекційне значення ілюстративного матеріалу підручників з літератури для розумово відсталих учнів | ua |
dc.type | Article | ua |