Базові принципи міжнародного дискурсу щодо освіти на Європейському
континенті відображені у Болонському процесі. Він спрямований на забезпечення
сумісності освітніх систем і педагогічних технологій, гомогенність систем організації
освіти, побудова її на загальнонаціональних та європейських цінностях, насамперед
таких як демократизація, гуманітаризація, екологізація освіти, трансляція надбань
культури, діалогічність і толерантність. Адже сучасна система освіти виконує
загальне призначення – залучення людини до досягнень культури. Водночас жодна
культура сама по собі не спроможна охопити всієї багатогранності людського
суспільства, створити універсальну систему цінностей. Тому нова парадигма освіти,
універсальна за своєю природою, постійно потребує синтезу, діалогу культур як істотного джерела збагачення і розвитку особистості, формування у неї
загальнолюдських цінностей.
Базовые принципы международного дискурса об образовании на Европейском
континенте отражены в Болонском процессе. Он направлен на обеспечение
совместимости образовательных систем и педагогических технологий, гомогенность систем организации
образования, построение ее на общенациональных и европейских ценностях, прежде всего
как демократизация, гуманитаризация, экологизация образования, трансляция достижений
культуры, диалогичность и толерантность. Ведь современная система образования выполняет
общее назначение - привлечение человека к достижениям культуры. В то же время ни одна
культура сама по себе не способна охватить всей многогранности человеческого
общества, создать универсальную систему ценностей. Поэтому новая парадигма образования,
универсальная по своей природе, постоянно нуждается в синтезе, диалоге культур как в существенном источнике обогащения и развития личности, формировании у нее
общечеловеческих ценностей.
Вasic principles of international discourse on education in
the European continent were displayed in the Bologna process. It is aimed at ensuring the
compatibility of educational systems and pedagogical technologies, homogenity of systems of
organization of education, building it on the nationwide and European values, such as
democratization, humanitarization, ecologization of education, broadcast of culture, dialogue
and tolerance. Contemporary system of education carries out a general function – involvement
of a human in the achievements of the culture. At the same time no culture itself is able to cover
all diversity of the human society, create a universal system of values. Therefore a new paradigm of education, which is universal in its nature, constantly needs synthesis, dialogue of
cultures as a substantial source of enrichment and development of a personality, forming of
common values in it.