Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні методи застосування проблемного навчання в процесі вивчення фахових дисциплін

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Трегуб, Ольга Дмитрівна
dc.date.accessioned 2017-01-17T07:56:19Z
dc.date.available 2017-01-17T07:56:19Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Трегуб, Ольга Дмитрівна. Сучасні методи застосування проблемного навчання в процесі вивчення фахових дисциплін / О. Д. Трегуб // Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць. - Камянець-Подільський : 2016. - Випуск 20 (1). Частина 1. – С. 178 – 183 ua
dc.identifier.issn 2309-9763
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12466
dc.description.abstract У статті описані сучасні методи проблемного навчання при вивченні дисциплін інформатичного циклу у фаховій підготовці майбутніх учителів технологій. Обґрунтовується ефективність та перспективи використання проблемного навчання у вищому навчальному закладі. ua
dc.description.abstract This article describes new methods of use at problem-based learning in the process of teaching disciplines in the areas of Information processing in professional preparation at future teachers of technology. It substantiates the efficiency and prospects of use at problem-based learning in higher education. It determined that the problem-based learning has a number of advantages. It helps in the development of thinking, teaches critical and creative approach to solving problems. The success of the implementation of problem-based learning in practice depends on the teacher, which keeps pace with the times, he loves his work, and students understand the purpose of their own activities. Use the auditoriums problem situations allows us to achieve better absorption system of knowledge and skills, methods of mental and practical activities; the skills of the creative application of learned knowledge and skills, working methods; Development activities, independence and creativity of students; the formation of the dialectical materialist thinking. Problem learning provides students with the methods at cognition of reality, develops skills of appropriate observation, brings the ability to summarize and eliminate the basic laws to justify them, and imparts skills to the available research ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Камянець-Подільський : ПП “Медобори-2006” ua
dc.relation.ispartofseries Випуск 20 (1-2016) Частина 1.;
dc.subject проблемна ситуація ua
dc.subject проблемне навчання ua
dc.subject проблемні задачі ua
dc.subject творчі здібності ua
dc.subject дослідницька робота ua
dc.subject problem situation ua
dc.subject problem studies ua
dc.subject problem tasks ua
dc.subject creative capabilitie ua
dc.subject research work ua
dc.subject.classification 376-056.36-057.874 ua
dc.title Сучасні методи застосування проблемного навчання в процесі вивчення фахових дисциплін ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу