Abstract:
The author gives the views of scientists on the nature of the individual potential in their researches. Some psychological, educational, philosophical and sociological aspects of the nature of the individual’s potential are presented.
В статті досліджено погляди вчених на сутність потенціалу особистості в наукових дослідженнях. Розкрито окремі психолого-педагогічні, філософські та соціологічні аспекти сутності потенціалу особистості.
В статье исследованы взгляды ученых на сущность потенциала личности в научных исследованиях. Раскрыты отдельные психолого-педагогические, философские и социологические аспекты сущности потенциала личности.
Description:
1. Акмеология : учеб. пособ. / А.Деркач, В.Зазыкин //СПб. : Питер, 2003. – 256 с.
2. Зеер Э.Ф. Психология профессиональных деструкций : учеб. пособ. для вузов / Э.Ф.Зеер, Э.Э.Симанюк. – М. : Академический проект; Екатеринбург : Деловая книга, 2005. –240 с.
3. Каган М.С. Человеческая деятельность: опыт системного анализа / М.С. Каган. – М. : Изд-во политической литературы, 1974. – 328 с.
4. Краева O.Л. Проблема потенциала человека в аспекте постнеклассической научной парадигмы / О.Л. Краева // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия «Социальные науки». – 2002. – Вып. 1 (2). – С. 286–290.
5. Келле В. Ж. Духовность и интеллектуальный потенциал / В.Ж. Келле // В диапазоне гуманитарного знания. – 2001. − № 4. – С. 13.
6. Лазурський О.Ф. Очерк науки о характерах / О.Ф.Лазурський. – М., 1995. – 247 с.
7. Максименко С.Д. Генеза здійснення особистості / С.Д.Максименко – К. : Вид-во ТОВ «КММ», 2006, – 240 с.
8. Марков В.Н. Потенциал личности / В.Н.Марков, Ю.В.Синягин // Мир психологии. – 2000. – № 21. – С. 250–261.
9. Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка: 80000 слов и фразеологических выражений / С.И.Ожегов, Н.Ю.Шведова. – М. :АЗЪ, 1994. – 928 с.
10. Петько Л.В. Дослідницька діяльність студентів коледжу як одна з умов неперервної освіти / Л.В.Петько // Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому середовищі: зб. наук. пр. – К. : Університет «Україна». – 2010. – № 7. – С. 122–134. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7831
11. Петько Л.В. Здібності та неперервна освіта / Л. Петько // Творчість та обдарованість: матер. круглого столу (28 січня 2009 р., Київ, ІОД АПН України). – К. : ТОВ «Інформаційні системи», 2009. – С. 50–51.
URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7987
12. Петько Л.В. Щодо підходів розвитку індивідуальності учня в німецькомовних країнах // Розвиток творчих здібностей учнівської молоді в навчально-виховній системі МАН України : Тр. наук.-практ конф.10-11 грудня 2008 р., ІОД АПН України). – К. : ТОВ «Інформаційні системи», 2008. – С. 136–139. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7966
13. Петько Л.В. Активізація творчого розвитку особистості учнів як фактор педагогічної майстерності вчителя іноземної мови / Л.В.Петько // Директор школи, ліцею, гімназії : всеукр. наук.-практ. журнал. – 2010. – № 2. – С. 99–103.
URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7840
14. Психологія особистості: Словник-довідник / За ред. П.П.Горностая, Т.М.Титаренко. – К. : Рута, 2001. – 320 с.
15. Титаренко Т.М. Поняття потенціалу в історичному ракурсі / Т.М. Титаренко // Життєві домагання особистості. – К. : Педагогічна думка, 2007. – 456 с.
16. Хом’яков В.І. Управління потенціалом підприємства : навч. пос. / В.І.Хом’яков, І.В.Баку. – К. : Кондор, 2009. – 400 с.