Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Прогностичні уміння як чинник прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гальцова, Світлана Василівна
dc.date.accessioned 2016-11-24T13:59:07Z
dc.date.available 2016-11-24T13:59:07Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Гальцова, Світлана Василівна. Прогностичні уміння як чинник прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. В. Гальцова ; наук. кер. В. М. Чернобровкін ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11864
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. – Київ, 2016. Дисертаційна робота присвячена теоретичному узагальненню та емпіричному виявленню особливостей прогностичних умінь як чинника прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями. У роботі визначено зміст поняття «прогностичні уміння як чинник прийняття педагогічних рішень», розроблено структурно-рівневу модель прогностичних умінь як чинника прийняття педагогічних рішень, складовими якої є цілепокладальний, мисленнєвий і рефлексивний компоненти. Емпірично досліджено особливості розвитку та динаміку показників структурних компонентів прогностичних умінь як чинника прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями. Доведено недостатній рівень розвитку структурних компонентів прогностичних умінь як чинника прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями. Обгрунтовано модель, розроблено, апробовано й доведено ефективність програми цілеспрямованого розвитку прогностичних умінь як чинника прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями, яка передбачає роботу як з майбутніми вчителями, так і з викладачами і кураторами студентських груп у ВНЗ. Представлено психологічні рекомендації для викладачів та кураторів ВНЗ, які сприятимуть активізації розвитку прогностичних умінь у студентів – майбутніх учителів. ua
dc.description.abstract Thesis to gain the Candidate’s degree in Psychology. Specialty 19.00.07 - Pedagogical and Developmental Psychology.– National Pedagogical Dragomanov University. – Kyiv, 2016. The thesis is devoted to theoretical generalization and empirical determination of the prognostic skills as a factor of influence on pedagogical decisions of the future teachers. The work defines the concept of "prognostic skills as a factor of pedagogical decisionmaking"; the structural-tiered model of the prognostic skills as a factor of pedagogical decision-making has been developed. This model includes aim-making, mental and reflexive components. The work has the empirical research of the features of the development and dynamics factors of the prognostic skills as a factor in pedagogical decision-making for future teachers. The insufficient development of structural components of the prognostic skills as a factor in pedagogical decision-making of the future teachers has been proved. The model has been established, and the effective application of the program for aimed development of the prognostic skills as a factor in pedagogical decision-making of the future teachers has been developed, tested and proved. The program includes work with future teachers as well as teachers and curators of student groups at universities. Psychological guidance is presented for teachers and university curators that will activate the development of prognostic skills of the students, who are going to become future teachers. ua
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.07 – педагогическая и возрастная психология. – Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. – Киев, 2015. Диссертационная работа посвящена теоретическому обобщению и эмпирическому выявлению особенностей прогностических умений как фактора принятия педагогических решений будущими учителями. В работе определено содержание понятия «прогностические умения как фактор принятия педагогических решений», разработана структурно-уровневая модель прогностических умений как фактора принятия педагогических решений, составляющими которой являются целеполагающий, мыслительный и рефлексивный компоненты. Целеполагающий компонент отражает действия прогнозирования при принятии педагогических решений в проблемных педагогических ситуациях через смысловую репрезентацию, постановку проблемы, постановку цели. Мыслительный компонент содержит следующие качества прогностического мышления учителей: глубина, аналитичность, осознанность, гибкость, перспективность, доказательность. Рефлексивный компонент представляет собой интроспективное соотнесение собственных действий с проблемной педагогической ситуацией. Эмпирически исследовано особенности развития и динамику показателей структурных компонентов прогностических умений как фактора принятия педагогических решений будущими учителями. Доказано недостаточный уровень развития структурных компонентов прогностических умений как фактора принятия педагогических решений будущими учителями. Обосновано модель целенаправленного развития прогностических умений как фактора принятия педагогических решений будущими учителями, которая предусматривает работу как с будущими учителями, так и с преподавателями и кураторами студенческих групп в вузах. Разработано, апробировано и доказано эффективность программы прогностических умений для будущих учителей, которая охватывает следующие виды учебной работы в вузе: аудиторную и самостоятельную работу в рамках спецкурса «Развитие прогностических умений» и педагогическую практику. Разработаны психологические рекомендации для преподавателей и кураторов вузов, которые будут способствовать активизации развития прогностических умений у студентов – будущих учителей. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject прийняття педагогічних рішень ua
dc.subject прогнозування ua
dc.subject прогностичні уміння ua
dc.subject цілепокладання ua
dc.subject якості мислення ua
dc.subject педагогічна рефлексія ua
dc.subject проблемна педагогічна ситуація ua
dc.subject pedagogical decision-making ua
dc.subject prognostication ua
dc.subject prognostic skills ua
dc.subject aimmaking ua
dc.subject thinking quality ua
dc.subject psychological reflection ua
dc.subject problematic pedagogical situation ua
dc.subject принятие педагогических решений ua
dc.subject прогнозирование ua
dc.subject прогностические умения ua
dc.subject целеполагание ua
dc.subject качества мышления ua
dc.subject педагогическая рефлексия ua
dc.subject проблемная педагогическая ситуация ua
dc.subject.classification 371.13 – 057.875:159.947.2:37.013 ua
dc.title Прогностичні уміння як чинник прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу