В статті розглядається проблема пріоритетних напрямів організації виховання у сучасній системі освіти, зокрема, у вищій школі. Підкреслюється, що поруч із духовною та гуманістичною засадами сучасного виховання актуального значення набуває національна складова. У процес національного виховання молоді має бути задіяний весь арсенал національної культури: засоби рідної мови, історія рідного народу, етнографічне, літературне, фольклорне краєзнавство, національна міфологія, фольклор, національна символіка, релігійні та виховні традиції, національні звичаї і обряди, народна творчість. В статті досліджується особливе значення мистецтва (література, театр, музика та ін..) у справі національного виховання молодого покоління.
В статье рассматривается проблема приоритетных направлений организации воспитания в современной системе образования, в частности, в высшей школе. Подчеркивается, что наряду с духовной и гуманистической основами современного воспитания актуальное значение приобретает национальная составляющая. В процессе национального воспитания должен быть задействован весь арсенал национальной культуры: средства родного языка, история народа, этнографическое, литературное, фольклорное краеведение, национальная мифология, фольклор, национальная символика, религиозные и воспитательные традиции, национальные обычаи и обряды, народное творчество. В статье исследуется особое значение искусства (литература, театр, музыка и др..) в деле национального воспитания молодого поколения.
The article deals with the problem of the priority directions of the upbrining process’s organization in the modern system of education, in higher school in particular. It is emphasized that the national component is becoming more topical along with the spiritual and humanitarian basics of modern education. The entire complex of national culture is to be applied in during the youth upbrining in the context of the national education: native language means, the history of the people, ethnographic, literary and folkloric country-specific study, national mythology, folk, national symbols, religious and educational traditions, national habits and rites, as well as the folk creative work. The specific meaning of Art (literature, theatre, music, etc) in the context of the young generation’s brining up is under analysis.