Входження України до західноєвропейського освітнього простору супроводжується зростанням вимог до рівня професійної компетентності майбутніх фахівців як гаранту конкурентоспроможності на ринку праці. У зв’язку з цим особливого значення набуває підготовка лідерів нової генерації, від знань, умінь і компетентності яких значною мірою залежить економічний поступ країни. Важливим чинником, що впливає на професійну успішність сучасного фахівця професій типу «людина-людина», є його емоційна компетентність. Ми розглядаємо емоційну компетентність лідера як готовність і здатність гнучко управляти емоційними реакціями: власними та інших людей, адекватно до ситуацій і умов, що змінюються. Лідер – це особистість, за якою всі інші члени групи визнають право брати на себе найвідповідальніші рішення, які торкаються їхніх інтересів, і визначають напрямок та характер діяльності всієї групи. Важливе значення має виокремлення у лідерів професійно важливих і особистісних якостей, формування системи цінностей, що зумовлюють основні орієнтири поведінки, діяльності, визначають спрямованість, мотивацію, саморозвиток, самовдосконалення майбутніх фахівців. Саме тому у статті розглядається проблема формування лідерського потенціалу у майбутніх фахівців.
Вхождение Украины в западноевропейское образовательное пространство сопровождается ростом требований к уровню профессиональной компетентности будущих специалистов. В связи с этим особое значение приобретает подготовка лидеров нового поколения, от знаний, умений и компетентности которого во многом зависит экономическое развитие страны. Важным фактором, влияющим на профессиональную успешность современного специалиста профессий типа «человек-человек», является его эмоциональная компетентность. Мы рассматриваем эмоциональную компетентность лидера как готовность и способность гибко управлять эмоциональными реакциями: собственными и других людей, адекватно к изменяющимся ситуациям. Лидер - это личность, за которой все остальные члены группы признают право брать на себя самые решения, которые касаются их интересов, и определяют направление и характер деятельности всей группы. Большое значение имеет формирование у лидеров системы ценностей, обусловливающая основные ориентиры поведения, деятельности, определяют направленность, мотивацию, саморазвитие, самосовершенствование будущих специалистов. Лидерство не открывают в себе, а развивают. Правда, всегда появляются и настоящие «прирожденные лидеры», но даже им, чтобы оставаться лидерами, нужно постоянно совершенствовать черты характера, данные от природы.
Entering Ukraine to Western European educational space accompanied by increased requirements for the professional competence of future professionals as guarantee competitiveness in the labor market. In this connection special importance is the training of the leaders of a new generation of knowledge; skills and competence are highly dependent economic growth of the country. An important factor affecting the success of professional modern professional occupations such as «man-man» is his emotional competence. We consider the emotional competence leader as the willingness and ability to flexibly manage the emotional reactions: their own and other people adequately to situations and changing conditions. The leader – a person on which all the other members of the group recognize the right to take the most crucial decisions that affect their interests, and determine the direction and nature of the group. Equally important is the separation of the leaders of important professional and personal qualities, the formation of values that determine the basic guidelines of conduct, operation, determine the direction, motivation, self-improvement, self-development of future professionals. Leadership is not open-confidence and develops. However, there are always real and «born leader», but even them to remain leaders need to constantly improve traits given by nature. Therefore, the article deals with the problem of forming leadership potential future specialists.