У статті розглянуто поняття компетентність як комплексну характеристику особистості, проаналізовано різні види компетентностей – професійну, соціальну та емоційну, подано їх порівняльний аналіз. Наголошено, що якісним показником функціонування системи вищої професійної освіти сьогодні є формування професійної компетентності майбутнього фахівця соціальної сфери. Компетентність визначено, як комплекс знань, навичок та умінь, самовдосконалення, поглиблене розуміння себе, творчий підхід до проблем, які виникають, а також вміння застосовувати отримані теоретичні знання в практичному житті. Професійна компетентність фахівця соціальної сфери – важлива складова професіоналізму, яка включає знання і ерудицію, проявляється в успішному вирішенні професійних завдань і дає змогу кваліфіковано вирішувати проблеми своєї професійної діяльності. Соціальна та емоційна компетентність орієнтовані на спільну ціль – здійснення процесу пізнання з метою самоактуалізації особистості.
В статье рассматривается понятие «компетентность» как комплексная характеристика личности, проанализированы различные виды компетентностей – профессиональная, социальная и эмоциональная, представлен их сравнительный анализ. Отмечено, что качественным показателем функционирования системы современного высшего профессионального образования является формирование профессиональной компетентности будущего специалиста социальной сферы. Компетентность определено, как комплекс знаний, навыков и умений, самосовершенствование, углубленное понимание себя, творческий подход к проблемам, которые возникают, а также умение применять полученные теоретические знания в практической жизни. Профессиональная компетентность специалиста социальной сферы - важная составляющая профессионализма, которая включает знания и эрудицию, проявляется в успешном решении профессиональных задач и позволяет квалифицированно решать проблемы, которые возникают в профессиональной деятельности. Социальная и эмоциональная компетентность ориентированные на общую цель – осуществление процесса познания с целью самоактуализации личности.
The article discusses the concept of «competence» as a complex personality characteristics, analyzed different types of competencies - professional, social and emotional, presented comparative analysis. It is noted that the qualitative indicator of the functioning of a modern system of higher education is the formation of professional competence of the future expert of social sphere. Competence is defined as the set of knowledge, skills and self-improvement, in-depth understanding of themselves, the creative approach to the problems that arise, as well as the ability to apply theoretical knowledge in practical life. The professional competence of the expert of social sphere - an important component of professionalism, which includes knowledge and erudition, evident in the successful solving of professional tasks and allows qualified to solve problems that arise in their professional activities. Social and emotional competence focused on a common goal - the implementation of the process of knowledge for the purpose of self-actualization.