У статі розглянуто особливості впровадження комплексної програми самоактуалізації старших підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації. Описано технології самоактуалізації, які проектувалися на основі таких принципів: принципу психологічної комфортності, принципу цілісного уявлення про світ, принципу варіативності. Зазначено, що комплексна програма самоактуалізації старших підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації складається з чотирьох взаємопов’язаних блоків: «Мій внутрішній світ», «Комунікація та інформація», «Здоровий спосіб життя», «Моє майбутнє», кожен з яких складається з кількох логічних тренінгових занять. Описано окремі заняття комплексної програми, які передбачають такі форми роботи, як: мозкові штурми, робота в групах, бесіди, дискусії, кейс-стаді, рухливі вправи, перегляд й аналіз відео тощо.
В статье рассмотрены особенности внедрения комплексной программы самоактуализации старших подростков в центрах социально-психологической реабилитации. Описаны технологии самоактуализации, которые проектировались на основе следующих принципов: принципа психологической комфортности, принципа целостного представления о мире, принципа вариативности. Указано, что комплексная программа самоактуализации старших подростков в центрах социально-психологической реабилитации состоит из четырех взаимосвязанных блоков: «Мой внутренний мир», «Коммуникация и информация», «Здоровый образ жизни», «Мое будущее», каждый из которых состоит из нескольких логических тренинговых занятий.
The article deals with peculiarities implementing a comprehensive program of self-actualization older teens in the centers for social and psychological rehabilitation. The technology of self-actualization, which were designed based on the following principles: the principle of psychological comfort, the principle of a holistic view of the world, the principle of variability. states that the comprehensive program of self-actualization older teens in the centers of social and psychological rehabilitation consists of four interconnected blocks: «My inner world», «Communication and Information», «Healthy Life», «My future», each of which consists of multiple logical training sessions. describes certain classes of integrated programs that provide such forms of work, such as: brainstorming, group work, talks, discussions, case studies, outdoor exercises, view and analyze video and more.