Розглянуто питання контролю фізичної працездатності у фізичному вихованні студентів спеціальних медичних груп. Представлено дослідно-експериментальну інтегральну характеристику її динаміки студентів різних нозологій під впливом експериментальної технології контролю у їхньому фізичному вихованні. Інформація емпіричного дослідження підтверджує практичну дієвість розробленої технології й ефективність її впливу на функціональний стан організму студентів з відхиленнями у стані здоров’я. Отримані у ході дослідження дані є підґрунтям ефективної взаємодії суб’єктів навчально-оздоровчого процесу фізичного виховання студентів спеціальних медичних груп у формі особистісно-орієнтованої антропної технології.
Рассмотрены вопросы контроля физической работоспособности в физическом воспитании студентов специальных медицинских групп. Представлено опытно-экспериментальная интегральная характеристика ее динамики студентов разных нозологий под влиянием экспериментальной технологии контроля в физическом воспитании. Информация эмпирического исследования подтверждает практическую действенность разработанной технологии и эффективность ее влияния на функциональное состояние организма студентов с отклонениями в состоянии здоровья. Полученные в ходе исследования данные являются основой эффективного взаимодействия субъектов учебно-оздоровительного процесса физического воспитания студентов специальных медицинских групп в форме личностно-ориентированной антропной технологии.
The control of physical performance in physical training in students’ physical education in special medical groups, which provides maximum mobilization of the body during the absence of physiological limits, is considered. The task of the work – implement analysis the dynamics of the physical performance in special medical groups during the training under the influence of experimental control technology in physical education students of these groups Experimental integral characteristic of the dynamics of integrated students of different nosology under the influence of experimental control technology in their physical education is presented. Results of the study show that the application in practice of experimental control technology in physical education of students’ in special medical groups allows activating compensatory mechanisms and consequently significantly increasing of physical performance. Info empirical research confirms the practical effectiveness of the developed technology and its impact on the effectiveness of the functional state of an organism of students with disabilities in health The experimental results are necessary rypuschennyadokladniu comprehensive monitoring psychophysiological condition of students to assess their health and improve management in physical education of students’ in special medical groups. The information obtained empirical research for effective interaction between the subjects of teaching and healing process of physical education of students of special medical groups in the form of person-centered anthropic technology can be used to create a basis.