У статті розкривається зміст діагностичної програми виявлення рівнів етичної компетентності майбутнього вчителя. Розглянуто особливості вимірювання сформованості компонентів етичної компетентності: професійно-мотиваційного, емоційно-чуттєвого, когнітивно-настановчого, операційно-поведінкового, рефлексивно-самотворчого. Автор зазначає, що наявність у структурі етичної компетентності майбутнього вчителя зазначених компонентів передбачає включення до комплексу діагностики відповідних груп методів, які б давали можливість отримати дані про рівень сформованості у студентів кожного з указаних компонентів і досліджуваної якості в цілому. Наголошується на тому, що окремі методи й діагностичні методики не є абсолютно надійними й вірогідними, тому в процесі експерименту доцільно використовувати комплекс діагностичних методик і процедур. Серед методів, що увійшли до «діагностичного пакету», такі найбільш поширені методи, як педагогічне спостереження, тестування й анкетування, а також методи експертних оцінок і незакінчених речень.
В статье раскрывается содержание диагностической программы выявления уровней этической компетентности будущего учителя. Рассмотрены особенности измерения сформированности компонентов этической компетентности: профессионально-мотивационного, эмоционально-чувственного, когнитивно-установочного, операционно-поведенческого, рефлексивно-самотворческого. Автор отмечает, что наличие в структуре этической компетентности будущего учителя указанных компонентов предусматривает включение в комплекс диагностики соответствующих групп методов, которые бы давали возможность получить данные об уровне сформированности у студентов каждого из указанных компонентов и исследуемого качества в целом. Подчеркивается, что отдельные методы и диагностические методики не являются абсолютно надежными и достоверными, поэтому в процессе эксперимента целесообразно использовать комплекс диагностических методик и процедур. Среди методов, которые вошли в «диагностический пакет», такие наиболее распространенные методы, как педагогическое наблюдение, тестирование и анкетирование, а также методы экспертных оценок и незаконченных предложений.
In article the contents of the diagnostic program of identification of levels of ethical competence of future teacher reveal. Features of measurement of formation of components of ethical competence are considered: professional and motivational, emotional and sensual, cognitive and adjusting, operational and behavioral, reflexive and self-creative. The author notes that existence in structure of ethical competence of future teacher of the specified components provides inclusion in a complex of diagnostics of the relevant groups of methods which would give the chance to obtain data on formation level at students of each of the specified components and the studied quality in general. It is emphasized that separate methods and diagnostic techniques aren't absolutely reliable and reliable therefore in the course of experiment it is expedient to use a complex of diagnostic techniques and procedures. Among methods which entered "a diagnostic package", such most widespread methods as pedagogical supervision, testing and questioning, and also methods of expert estimates and incomplete offers.