Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування технологій оздоровчого фітнесу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Захаріна, Є.А.
dc.date.accessioned 2016-08-18T20:14:39Z
dc.date.available 2016-08-18T20:14:39Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Захаріна Є.А. Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування технологій оздоровчого фітнесу / Є.А. Захаріна //Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. Наукових праць / За ред. Г. М. Арзютова. – К.:Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. – Випуск 6 (62)15. – С.35-38 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10989
dc.description.abstract Розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до застосування технологій оздоровчого фітнесу. Наведено аналіз публікацій вчених про різновиди змісту підготовки майбутніх вчителів фізичної культури. На основі аналізу літературних джерел з’ясовані деякі особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Подано розподіл теоретичного та практичного матеріалу на прикладі навчальної дисципліни «Теорія та методика оздоровчого фітнесу». Доведено актуальність і доцільність обраної проблеми дослідження. ua
dc.description.abstract Рассмотрена проблема профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры к применению технологий оздоровительного фитнеса. Приведен анализ публикаций ученых о разновидностях содержания подготовки будущих учителей физической культуры. На основе анализа литературных источников выяснены некоторые особенности профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры. Подано распределение теоретического и практического материала на примере учебной дисциплины «Теория и методика оздоровительного фитнеса». Доказана актуальность и целесообразность выбранной проблемы исследования. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of the professional training for the intended teachers of physical education to the applying of technologies of recreational fitness; this problem does not addressed enough in the educational process of higher educational institutions. The students do not master fitness technologies in the amount and at the level, which are demanded by the modern educational practice. The article contains the analysis of researchers’ publications about the kinds of training’s content for the intended teachers of physical education. Some features of the professional training for the intended teachers of physical education were disclosed on the ground of the literature sources’ analysis. The classification of theoretical and practical material was given through the example of «The theory and methodology of the recreational fitness» discipline. The discipline’s tasks are: insight into the course and creation of students’ idea about the kinds of dimensions and modern styles of the recreational fitness (basic aerobics, dance aerobics, stretching and callanetics, fitball, step aerobics, pilates, yoga); offering to the intended teachers of physical education the necessary knowledge about the structure of the recreational fitness classes; mastering of necessary skills in the sphere of holding of the recreational fitness’ classes; formation of technique of the basic steps performance and their kinds in the recreational fitness. This discipline is aimed at the mastering by students the foundations of theoretical, methodological knowledge and practical skill of the recreational fitness, at the providing of level increase of the pedagogical competence of students; active implementation of innovational tools and methods in the holding of the recreational fitness classes by the intended teachers of physical education and the discipline is playing the backbone part in the process of the students’ specific training, it is the connecting link between the theoretical mastering of knowledge during the first years of education and its practical implementation in the actual environment of modern school and it is extending the students’ idea about the kinds of the recreational fitness classes. The importance and usefulness of the chosen research problem is proved. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject фітнес ua
dc.subject технології ua
dc.subject підготовка ua
dc.subject майбутній вчителі фізичної культури ua
dc.subject фитнес ua
dc.subject технологии ua
dc.subject подготовка ua
dc.subject будущий учителя физической культуры ua
dc.subject fitness ua
dc.subject technologies ua
dc.subject training ua
dc.subject intended teacher of physical education ua
dc.title Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування технологій оздоровчого фітнесу ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу