Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Принципы воспитания физических качеств студентов, занимающихся в техническом ВУЗе

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Билоконь, В.К.
dc.date.accessioned 2016-08-10T20:15:23Z
dc.date.available 2016-08-10T20:15:23Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Билоконь В.К. Принципы воспитания физических качеств студентов, занимающихся в техническом ВУЗе / В.К. Билоконь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/” 36. наукових праць/ За ред. Г. М. Арзютова. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. – Випуск 9 (64)15. – С. 20-23 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10925
dc.description.abstract Рациональное распределение физических упражнений в процессе занятий физической культурой в течении учебного года, обеспечивает развитие физических качеств студентов. ua
dc.description.abstract Раціональний розподіл фізичних вправ в процесі занять фізичною культурою в перебігу навчального року, забезпечує розвиток фізичних якостей студентів. ua
dc.description.abstract The relevance of education and development of the physical qualities of physical ability appears as a holistic process that combines separate, interconnected aspects of the improvement of the physical nature of man. Principles of education of physical qualities reveal the general provisions on the management of this process; formulate their methodological requirements, based on the laws of the unity of physical abilities and education of physical qualities. However, some characteristics of the present situation of these principles, and the inherent learning motor actions, reflecting a materialistic basis for the unity of training and education. Among the basic principles of education of physical qualities distinguish: the principle of correspondence pedagogical influences the age peculiarities of students, the principle of developing the effect of pedagogical influences, the principle and the principle of the dual impact of variability solutions motor tasks. The correspondence principle of pedagogical influences the age peculiarities of formulating its position on the basis of laws heterochrony development of physical abilities and necessarily implies the selection of sensitive periods in the process of education of physical qualities. The principle requires compliance with the direction of pedagogical influences on forward-looking in its development agencies, design and implementation of individual approach in the development of physical abilities. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-в о НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject физические качества ua
dc.subject обучение ua
dc.subject воспитание ua
dc.subject педагогические воздействия ua
dc.subject фізичні якості ua
dc.subject навчання ua
dc.subject виховання ua
dc.subject педагогічні впливи ua
dc.subject physical qualities ua
dc.subject training ua
dc.subject pedagogical impact ua
dc.title Принципы воспитания физических качеств студентов, занимающихся в техническом ВУЗе ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу