Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kravets, Nina Pavlivna
dc.date.accessioned 2016-08-03T07:56:27Z
dc.date.available 2016-08-03T07:56:27Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Kravets N. P. Reading book as effective means to the formation readers' skills of mentally retarded pupils / N. P. Kravets // Prospects for development of education and science: Collection of scientific articles. − Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria, 2016. − P. 314-317. ua
dc.identifier.isbn 978-617-7214-28-0
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10884
dc.description 1. Зуев Д.Д. Школьный учебник / Д.Д.Зуев. – М. : Педагогика, 1983. – 238 с. 2 Кравець Н.П. Аналіз художнього твору – важлива складова читацької діяльності розумово відсталих учнів / Н.П.Кравець // Збірник наук. праць Кам’янець-Подільського пед. ун-ту імені Івана Огієнка ; за ред. О.В. Гаврилова, В.І. Співака. – Вип. ХІІ: Серія соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський, 2009. – С. 202–206. 3. Кравець Н.П. Формування читацької діяльності як особистісного компоненту соціально-трудової адаптації розумово відсталих учнів / Н.П.Кравець // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Вип.30 ; відп. ред. В.М. Синьов. – К., 2015. – 359 с. – С. 102 – 113. 4. Петько Л.В. Проблеми шкільного підручника з англійської мови / Л.В.Петько // Іноземні мови : наук.-метод. журн. – К. : Вид-во «Ленвіт». – 2007. – № 3. – С. 14–15. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7881 5. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи /О.Я. Савченко. – К. : Абрис, 1997. – 416 с. 6. Kravets N.P. Readiness of Mentally Retarded Pupils-Teenagers to the Reader's Activity Mastering / N.P. Kravets // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – Num. 4 (July). Series «Education & Pedagogy». – Toronto : Shiny Word Corp. – PP. 123–136. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8413 7. Pet’ko L.V. Formation of professionally oriented foreign language teaching environment in the conditions of university for students of specialties 023 «Fine Arts» and 022 «Design» / L.V.Pet’ko // Economics, management, law:realities and perspectives: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Les Editions L'Originаlе, Paris, France. 2016. − P. 466-470. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10254 8. Kravets N.P. Factors that complicate the reading activity of mentally retarded students / N.P.Kravets // Economics, management, law:realities and perspectives: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Les Editions L'Originаlе, Paris, France, 2016. − P. 451-455. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10518 ua
dc.description.abstract The author writes that picture books hold a prominent place in children’s literature because of the juxtaposition of pictures and words. Thanks to the public’s acute awareness of the importance of childhood in human devel opment, to professional critical evaluation of children’s literature, as well as to the advances in printing technology and art reproduction, children’s literature has witnessed a dramatic increase in well illustrated picture books. A role of pupil’s book for literary reading to the formation readers' skills of mentally retarded pupils is presented; important of picture illustrations is descrided ua
dc.description.abstract У статті розглянуто роль підручника з літературного читання для формування читацької діяльності у розумово відсталих учнів умінь. Доведено провідне значення апарату організації засвоєння та ілюстративного матеріалу в опануванні учнями читацькими уміннями. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject mentally retarded pupils ua
dc.subject reading books ua
dc.subject children literature ua
dc.subject illustrative material ua
dc.subject illustrated picture books ua
dc.subject розумово відсталі учні ua
dc.subject підручник з літературного читання ua
dc.subject текстові й позатекстові компоненти ua
dc.subject апарат організації засвоєння ua
dc.subject ілюстративний матеріал ua
dc.subject.classification 376-056.36.016.82 ua
dc.title Reading book as effective means to the formation readers' skills of mentally retarded pupils ua
dc.title.alternative Підручник з літературного читання − дієвий засіб формування читацьких умінь у розумово відсталих учнів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу