У статті узагальнено дані досліджень психолінгвістів щодо послідовності засвоєння
іноземної мови молодшими школярами у природному середовищі та рідної мови дітьми-носіями
цієї мови як основи для визначення предметного змісту навчання іноземної мови у початковій
школі. Встановлено етапи навчання: перший, адаптаційний етап з підетапами фонологічної
(1-ий клас) і лексико-семантичної адаптації(2-ий клас) та другий, реорганізаційний етап з
підетапами семантичної(3-ий клас) і морфологічної реорганізації(4-ий клас). З’ясовано
способи засвоєння іноземної мови дітьми та відповідні мовленнєві операції на кожному етапі з
метою визначення процесуального аспекту змісту іншомовної освіти учнів початкової школи.
В статье обобщены данные исследований психолингвистов о последовательности
усвоения иностранного языка младшими школьниками в естественной иноязычной среде и
родного языка детьми-носителями этого языка как предпосылки для определения предметного
содержания обучения иностранному языку в начальной школе. Установлены этапы обучения:
первый, адаптационный этап с подэтапами фонологической(1-ый класс) и лексико-семантической адаптации(2-ый класс) и второй, реорганизационный этап с подэтапами
семантической(3-ий класс) и морфологической(4-ый класс) реорганизации. Выявлено основные
способы усвоения иностранного языка детьми и соответствующие им речевые операции с
целью определения процесуального аспекта содержания иноязычного образования учеников
начальной школы.
This article summarizes the research data of psycholinguists about consistency of acquisition a
foreign language by younger students in natural environment and native language by children who are
native speakers as the basis for determination of the subjective aspect of the content in teaching a
foreign language in a primary school. Two stages are determined: the first adaptive stage with
substeps such as phonological (1
st
form) and lexical-semantic adaptation (2
nd
form); the second
reorganizational stage with substeps of semantical (3
rd
form) and morphological (4
th
form)
reorganization. Amplified are the main means und mechanisms of foreign language acquisition by
children as the basis for determination procedural aspects of the teaching content of foreign language
education of primary school pupils.