Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток швидкісно-силових якостей дівчат під час занять з аеробіки в позашкільних навчальних закладах

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шупило, І. П.
dc.date.accessioned 2016-06-17T14:03:29Z
dc.date.available 2016-06-17T14:03:29Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Шупило, І. П. Розвиток швидкісно-силових якостей дівчат під час занять з аеробіки в позашкільних навчальних закладах / І. П. Шупило // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - С. 398-401. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10596
dc.description.abstract У статті розглядається вплив занять з аеробіки на розвиток швидкісно-силових якостей дівчат 16-18 років. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрено влияние занятий по аэробике на развитие скоростно-силовых качеств девушек 16-18 лет. ua
dc.description.abstract Purpose: to determine the influence of aerobics classes on the development of speed-strength qualities of girls aged 16-18. Material: the study involved 90 girls aged 16-18 (60 girls in the health group and 30 in the athletic group).Results: As a result of a comprehensive study of girls in the health group and the athletic group, who do aerobics in extra-scholastic establishments, a large number of motor preparedness indicators that were ordered by the means of modeling and building models methods, which allow us to reveal fuller and deeper the essence of the studied phenomenon is received. In the study of biodynamic parameters a large number of support reactions indicators at jumping up in the grouping were recorded. As a result of the studies the principal strain-dynamo-graphical indicators among the girls in the general group and the girls in the athletic group and the difference between them are discovered: Fz max 63,44%, Fx max 60,49%, Fy max 64,48%, F max 62,72%, F max / P 60,83%, GRAD 69,87%, I 65,18%, Tps -60,00%, Tmax -57,35%, To -39 13%, Th 46,34%, Hmax 50,00%, Tsum -46,63%. In the result of the introduction to education process the methodic of conducting aerobics classes among girls in extra-scholastic establishments developed based on graph-analytic models positive changes in speed-strength indicators took place. Within the control group the indicators improved on average by 7.5% and in the experimental group by 19.8 % (p <0,05) Conclusions: The received data has allowed to identify leading criteria for girls’ speed-strength preparedness indicators to facilitate more thorough study of the impact of aerobics classes at overall development of girls. Also, based on biomechanical models, it is possible to make a correction of girls’ motor preparedness, control speed-strength qualities during aerobics classes. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject швидкісно-силові ua
dc.subject якості ua
dc.subject аеробіка ua
dc.subject развитие ua
dc.subject скоростно-силовые ua
dc.subject качества ua
dc.subject аэробика ua
dc.subject development ua
dc.subject speed-strength ua
dc.subject quality ua
dc.subject aerobics ua
dc.subject.classification 374.016:796 ua
dc.title Розвиток швидкісно-силових якостей дівчат під час занять з аеробіки в позашкільних навчальних закладах ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу