Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Емоційний складник здоров’язберігаючого навчального середовища

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Стрельніков, В. Ю.
dc.date.accessioned 2016-06-14T13:37:41Z
dc.date.available 2016-06-14T13:37:41Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Стрельніков, В. Ю. Емоційний складник здоров’язберігаючого навчального середовища / В .Ю. Стрельніков // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - С. 343-347 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10545
dc.description.abstract У статті запропоновані шляхи регулювання емоційних станів суб’єктів здоров’язберігаючого навчального середовища, показані можливості нейтралізації деструктивної ролі емоцій та створення для студентів функціонального комфорту. ua
dc.description.abstract В статье предложены пути регулирования эмоциональных состояний субъектов здоровьесберегающей учебной среды, показаны возможности нейтрализации деструктивной роли эмоций и создания для студентов функционального комфорта. ua
dc.description.abstract The article suggests the ways of health maintaining educational environment subjects emotional condition regulation, there shown a possibility range of neutralizing destructive emotions role and creation the students functional comfort. Solved research objectives: 1) The differences in the meaning of "function of emotions" and "the role of emotions" in the learning environment; 2) delineated functions of emotions that they perform in Health-learning environment; 3) The destructive role of emotions and opportunities in the neutralization of healthy environment; 4) an analysis of the experiment regulation of emotional states and students create them functional comfort. The term "function of emotions" in Health-learning environment is defined as a narrow natural setting, work carried out emotions in the body. "The role of emotions" – the nature and degree of involvement of emotions in the educational process, due to their functions, the influence of emotions on cognitive development and education students and students who are not their natural purpose. "Functional comfort" – the best functional state in which achieved compliance tools and working conditions of workers functionality subjects learning process. Modern forms of implementation of environmental and health of approach is not entirely new to didactics, and the reason for their appearance is another attempt to counter the dominant model of learning until recently, focused on knowledge. This condition in Poltava University of Economics and Trade contributed to the emergence of internal satisfaction, positive attitude to work, facilitated fatigue, creating conditions for maintaining a long and highly efficiency without adverse health effects. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject емоція ua
dc.subject функція емоцій ua
dc.subject роль емоцій ua
dc.subject здоров’язберігаюче навчальне середовище ua
dc.subject эмоция ua
dc.subject функция эмоций ua
dc.subject роль эмоций ua
dc.subject здоровьесберегающая учебная среда ua
dc.subject emotion ua
dc.subject emotions function ua
dc.subject emotions role ua
dc.subject health maintaining educational environment ua
dc.subject.classification 378.1 ua
dc.title Емоційний складник здоров’язберігаючого навчального середовища ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics