Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Корекційно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Шовкопляс, О. М.
dc.date.accessioned 2016-06-07T14:13:39Z
dc.date.available 2016-06-07T14:13:39Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Шовкопляс, О. М. Корекційно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату / О. М. Шовкопляс // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - С. 395-398. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10463
dc.description.abstract У статті подана характеристика педагогічних умов впровадження у навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу корекційно-оздоровчої методики «Богатир», розрахованої на роботу з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату.
dc.description.abstract В статье представлена характеристика педагогических условий внедрения в учебно-воспитательный процесс детского сада коррекционно-оздоровительной методики «Богатырь», рассчитанной на работу с детьми, которые имеют функциональные нарушения опорно-двигательного аппарата.
dc.description.abstract Healthy-correctional work for children with impaired function of the musculoskeletal system at the preschool institutions. The author of this article characterizes the pedagogical conditions of the application healthy-correctional methodology «Bohatyr» in the preschool institutions teaching and educational process; healthy-correctional methodology «Bohatyr» is developed for children with impaired function of the musculoskeletal system. The first pedagogical condition is the preschool teachers’ competence forming as for the using of the methodology «Bohatyr». The next one is the inclusion of the methodology «Bohatyr» in the different forms of the work on the physical training lessons in the preschool institutions. The most important is health-improving direction on the physical training lessons: for example using traditional and nontraditional health-improving technologys and among them the basic technology must be the methodology «Bohatyr». Significant component in the physical training lessons’ organization process and for the inculcational process of the methodology «Bohatyr» is the cooperation between the teachers and the children’s families. and surely we can not forget about the financial support. There are the realization stages of the experimental work in the verification of the effectiveness hypothetically fixed pedagogical conditions in this article: the development of the scientifically methodical approach in the inculcation process of the methodology «Bohatyr» in the educational process (the work’s planning); the pedagogical staffs training for the inculcation process of the methodology «Bohatyr» in the educational process (the methodical work); the creation of the relevant methodically base (acquirement equipping); the realization of the methodical work among the children’s parents.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject дошкільний навчальний заклад
dc.subject діти дошкільного віку
dc.subject дошкольное учебное заведение
dc.subject дети дошкольного возраст
dc.subject preschool institution
dc.subject preschool children
dc.subject.classification 373.24
dc.title Корекційно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics