Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Покращення фізичного розвитку дітей-сиріт 3-6 років засобами розвитку рухового інтелекту

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Косівська, С. В.
dc.date.accessioned 2016-06-07T14:13:38Z
dc.date.available 2016-06-07T14:13:38Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Косівська, С. В. Покращення фізичного розвитку дітей-сиріт 3-6 років засобами розвитку рухового інтелекту / С. В. Косівська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 195-197. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10452
dc.description.abstract Розглядається можливість покращення фізичного розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах державних дитячих будинків інтернатного типу, за рахунок підвищення рівня рухового інтелекту. Розроблена комплексна методика розвитку рухового інтелекту покращила фізичний розвиток дітей-сиріт 3-6 років. Це дозволяє визначити ефективність розробленої методики щодо подолання наслідків комплексної депривації дітей-сиріт в процесі підготовки до шкільного навчання.
dc.description.abstract The purpose of the study is to examine the impact of complex methodology of motor intellect on physical development of orphans 3-6 years in preparation for schooling. Objectives of the research: 1) to make an analysis of scientific literature on the questions of the physical development of pupils residential care facilities; 2) to examine the impact of the developed methodology of motor intellect on physical development of orphans 3-6 years. Methods of the research: analysis of scientific and methodological literature; studying and analysis of medical records of orphans 3-6 years. The research was conducted at pupils residential cares facility for children of preschool and school age with compensating learning groups "Barvinok" in Kirovohrad. The experimental group (EG) – 23 children ages 3-4 years (12 boys and 11 girls). The control group (CG) – 25 pupils of preschool institution number 69 in Kirovohrad ages 3-4 years (13 boys and 12 girls). Basic forming natural pedagogical experiment lasted for three years. Developed methodology of motor intellect includes three blocks of forms and means of pedagogical influence. EG had 5 employments with accentuated influence on the psychophysical development and to 10 employments in a "small forms" psychophysical training combined with general subjects in the weekly cycle. The complex of correctional and developing tasks of recommended methodology is solved through the dominant development of the motor intellect, which is based on coordination abilities. In research process determined that strengthening the relationship of the motor intellect and mental abilities leads to improved rates of physical development of orphans 3-6 years. This allows determining efficiency of the developed methodology for overcoming the consequences of complex deprivation orphans in preparation for schooling.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.title Покращення фізичного розвитку дітей-сиріт 3-6 років засобами розвитку рухового інтелекту ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу