Publication: Оцінювання навчальних досягнень учнів і студентів за результатами проектно-технологічної діяльності освітньої галузі “технології”
Loading...
Files
Date
Authors
Ніколайчук, С. П.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова
Abstract
У статті розкрито поняття проектно-технологічної діяльності, вказано на відмінності оцінювання учнів і студентів, описані види оцінювання навчальних досягнень учнів і студентів; розкрито 4 етапи оцінювання: (за поточну роботу, за виріб, за пояснювальну записку (проектну папку), за захист проекту); визначено чотири рівні оцінювання навчальних досягнень учнів; визначено критерії оцінювання творчого проекту учнів (за 12-бальною системою) та критерії оцінювання творчого проекту студентів (за 100-бальною системою).
The article exposes the concept of a design-technological activity, shows the differences in assessment of pupils and students, describes the types of assessment of pupils’ and students’ educational achievements; 4 stages of assessment are exposed: for a current work, for a creation (a product), for an explanatory note (project folder), for a project defence; four stages of assessment of students’ educational achievements are defined; the criteria of assessment of pupils’ (according to 12-mark system) and students’ (according to 100-mark system) creative project are defined.
The article exposes the concept of a design-technological activity, shows the differences in assessment of pupils and students, describes the types of assessment of pupils’ and students’ educational achievements; 4 stages of assessment are exposed: for a current work, for a creation (a product), for an explanatory note (project folder), for a project defence; four stages of assessment of students’ educational achievements are defined; the criteria of assessment of pupils’ (according to 12-mark system) and students’ (according to 100-mark system) creative project are defined.
Description
Keywords
проектно-технологічна діяльність, види оцінювання, рівні оцінювання, критерії оцінювання, design-technological activity, types of assessment, stages of assessment, criteria of assessment
Citation
Ніколайчук, С. П. Оцінювання навчальних досягнень учнів і студентів за результатами проектно-технологічної діяльності освітньої галузі “Технології” / С. П. Ніколайчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. – Вип. 28. – С. 170-174.