ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Krupnyk, Zoryana | |
dc.date.accessioned | 2016-06-06T09:43:37Z | |
dc.date.available | 2016-06-06T09:43:37Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Krupnyk Z. I. Peculiarities of formation responsible attitude to the health by pupils in centers for the social and psychological rehabilitation: international experience / Z. I.Krupnyk // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – No. 5 (September). – Toronto : Shiny Word Corp. (Canada). – PP. 41–49. | ua |
dc.identifier.issn | 1929-4700 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10262 | |
dc.description | 1. Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной педагогике / Шалва Амонашвили. ‒ М., 1996. ‒ 345 с. 2. Всемирная энциклопедия: Философия / [глав. науч. ред. и сост. А.А Грицанов]. – М. – Минск, 2001. – 1320 с. 3. Єжова О.О. Формування ціннісного ставлення до здоров’я у юних хортингістів / О.О.Єжова // Хортинг у фізично-духовному розвитку особистості : збірник наукових праць. – К., 2014. – № 1. – С. 10–20. 4. Моніторинг і оцінка діяльності з формування здорового способу життя / [О.М.Балакірєва, О.О.Яременко, Р.Я.Левін та ін.]. – К. : Укр. ін-т соц. досліджень, 2005. – 152 с. 5. Оржеховська В. Педагогіка здорового способу життя / В. Оржеховська // Шлях освіти. – 2004. – № 7. – С. 11–12. 6. Петько Л.В. Соціально-комунікативна активність підлітків: теорія і практика [Монографія]. – К. : ВМУРоЛ «Україна». – 2010. – 268 с.; бібліогр. : С. 249–267. (12,3 др. арк.). URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8143 7. Петько Л.В. Відповідальність як одна із внутрішньоособистісних структурних детермінант соціально-комунікативної активності підлітків / Л.В.Петько // Педагогіка вищої та середньої школи. – Кривий Ріг : КДПУ, 2008. – Вип. 20. – C. 180–187. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8060 8. Сущенко Л. П. Соціальні технології культивування здорового способу життя людини / Л.П.Сущенко. – Запоріжжя : ЗДУ, 1999. – 308 с. 9. Сухомлинский В.А. Избранные педагогические сочинения / В.А.Сухомлинский, 1980. − Т. 2. − С. 149. 10. Федорченко Т.Є. Соціально-педагогічні засади профілактики девіантної поведінки школярів в умовах соціокультурного середовища [Текст] : монографія / Т.Є. Федорченко. − Черкаси : Чабаненко, 2009. − 357 с. 11. Ambitious for Recovery. Tackling drug and alcohol addiction in the UK [Web Site]. – London : The Centre for Social Justice, 2014. – 100 p. − Access mode: http://www.centreforsocialjustice.org.uk/UserStorage/pdf/Pdf%20reports/CSJJ2073_Addiction_15.08.14_2.pdf 12. Children, Youth, and Families: The Action-Research Relationship. – Ed. Rapoport R.N. – London : Press Syndicate of the University of Cambrige, 1985. – 310 p. 13. The Center for Social Rehabilitation of Children Casa Gavroche [Web Site]. − Access mode: https://europa.eu/youth/vp/organisation/942390600_en 14. The Premier Guide to Charities in the UK [Web Site]. − Access mode : http://www.charitychoice.co.uk/charities/social-welfare/rehabilitation 15. Trifonov V.V. Problems of Drug Addiction Prevention Among Youngsters of Kazakhstan (in Schoolchildren and Students) / V.V. Trifonov // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – Nо. 1 (January). – Toronto : Shiny Word Corp., 2015. – PP. 33–44. | ua |
dc.description.abstract | У статті автором здійснено теоретичний аналіз поняття «здоров’я», «ставлення», «відповідальне ставлення», «формування», «здоровий спосіб життя»; представлено особливості міжнародного досвіду у формуванні відповідального ставлення до здоров’я у вихованців центрів соціально-психологічної реабілітації. Проаналізовано діяльність центрів соціально-психологічної реабілітації в країнах Європейського Союзу щодо забезпечення формування відповідального ставлення до здоров’я у вихованців віком від 6 до 15 років. | ua |
dc.description.abstract | Social pedagogy is one of the invaluable fields that can contribute to the work with children and in socio-rehabilitation centers in various ways. Professionals in this field try to help young people with these types of problems adjust and work toward leading happy and healthy lives. In the article the theoretical analysis of the concepts «health», «attitude», «responsible attitude», «formation», «healthy lifestyle» is given; the features of formation the responsible attitude to health in socio-psychological rehabilitation centers are described. The activity of socio-psychological rehabilitation centers in foreign countries in the way of formation the responsible attitude to the health of children aged 6 to 15 years old is presented. The author points out that the formation of the responsible attitude children’s to the health and healthy lifestyles need in modern society more integration. The point of the activities in formation responsible attitude to personal health by children in socio-psychological rehabilitation process is such development and implementation of social projects, which are based on certain assumptions, principles, objectives, strategies, mechanisms in a responsible attitude to health carying, and intended to improve the health of this age category of children. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Toronto : Shiny Word Corp. (Canada) | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | health | ua |
dc.subject | responsible attitude | ua |
dc.subject | socio-psychological rehabilitation | ua |
dc.subject | international experience | ua |
dc.subject | a child | ua |
dc.subject | дитина | ua |
dc.subject | відповідальне ставлення | ua |
dc.subject | центри соціально-психологічної реабілітації | ua |
dc.subject | міжнародний досвід | ua |
dc.subject | здоров’я | ua |
dc.subject.classification | 37.013.42 – 364.048.6. | ua |
dc.title | Peculiarities of formation responsible attitude to the health by pupils in centers for the social and psychological rehabilitation: international experience | ua |
dc.title.alternative | Особливості формування відповідального ставлення до здоров’я вихованців центрів соціально-психологічної реабілітації: міжнародний досвід | ua |
dc.type | Article | ua |