Досліджено головні ідеї просвітницької діяльності митрополита Андрея Шептицького,
та обґрунтовано їх актуальність сьогодні у діяльності сучасних душпастирів. Застосовано
синтетично-аналітичний метод і розкрито методологію виховання у творах митрополита
Андрея Шептицького. Досліджено актуальне питання виховання дітей та молоді на основі
християнських цінностей. Зроблено узагальнення, які сприятимуть подоланню стереотипів
педагогічного мислення, творчому використанню історичного вітчизняного освітнього досвіду
в сучасних умовах перебудови українського шкільництва, зокрема, у вирішенні окремих
соціальних проблем й організації позаурочної та позашкільної виховної роботи в середніх
школах, спрямованої на моральне виховання учнів.
Исследованы главные идеи просветительской деятельности митрополита Андрея
Шептицкого, и обоснованно их актуальность сегодня в деятельности современных пастырей.
Применен синтетически-аналитический метод, и раскрыто методологию воспитания в
трудах митрополита Андрея Шептицкого. Исследованы актуальные вопросы воспитания
детей и молодежи на основе христианских ценностей. Сделаны обобщения, которые будут
способствовать преодолению стереотипов педагогического мышления, творческому
использованию исторического отечественного образовательного опыта в современных
условиях перестройки украинской науки, в частности, в решении отдельных социальных проблем и организации внеурочной и внешкольной воспитательной работы в средних школах,
направленной на нравственное воспитание учащихся.
The main ideas of the enlightenment activities of Metropolitan Andrey Sheptytsky are
investigated, and their actuality for present-day activities of modern pastors is defined. Synthetical and
analytical method is applied and the methodology of education in the works of Metropolitan Andrey
Sheptytsky is analysed. Actual issues of upbringingof children and youth on the basis of Christian
values is researched. Certain general conclusions are made, which will help to overcome the
stereotypes of pedagogical thinking, and contribute to creative use of the historical national
educational experience in modern conditions of restructuring of the Ukrainian science, in particular, in
solving certain social problems and organization of extracurricular and out-of-school educational
work in secondary schools, aimed at the moral education of the students.