У статті розглядається проблема ціннісного розколу цивілізації в умовах глобалізації
світу. Досліджується роль вищої освіти в знаходженні міжцивілізаційної злагоди,
толерантності та солідарності. Проаналізовано сучасні соціологічні дослідження динаміки
соціокультурних цінностей молоді у різні періоди. Доведено необхідність розвитку
толерантного ставлення у молоді. Аргументується думка, що саме вища освіта з її значним світоглядно-просвітницьким потенціалом здатна донести до широких мас населення
усвідомлення необхідності спільних дій, спільного мислення, ціннісної солідарності.
В статье рассматривается проблема ценностного раскола цивилизации в условиях
глобализации мира. Исследуется роль высшего образования в нахождении межцивилизационного
согласия, толерантности и солидарности. Проанализированы современные социологические
исследования динамики социокультурных ценностей молодежи в разные периоды. Доказана
необходимость развития толерантного отношения у молодежи. Аргументируется мысль, что
именно высшее образование с ее значительным мировоззренческо-просветительским
потенциалом способно донести к широким массам населения осознание необходимости общих
действий, общего мышления, ценностной солидарности.
The problem of the valued dissidence of civilization in the conditions of globalization of the world
is examined in the article. The role of higher education in finding of intercivilization consent, tolerance
and solidarity is researched. Modern sociological researches of dynamics of social and cultural values
of young people in different periods are analysed. The necessity of development of young people’
tolerant attitude is proved. An idea, that exactly higher education with its considerable viewelucidative
potential is able to carry to great masses the population of awareness of necessity of general actions,
general thought, valued solidarity is argued.