Статтю присвячено аналізу основних методологічних вимог до педагогічної технології,
яка розглядається в педагогічній теорії та практиці як найбільш ефективний сучасний
інструмент підвищення керованості і результативності навчального процесу. Проведено
критичне співставлення критеріїв технологічності, що наводяться в різних педагогічних
дослідженнях. Показано, що існують суттєві розбіжності стосовно цих критеріїв, що
зумовлює необхідність їх обговорення для вироблення та встановлення ключових засад розробки
педагогічних технологій і їх упровадження в освітню практику.
Статья посвящена анализу основных методологических требований к педагогической
технологии, которая рассматривается в педагогической теории и практике как наиболее
эффективный современный инструмент повышения управляемости и результативности
учебного процесса. Проведено критическое сопоставление критериев технологичности,
приводимых в различных педагогических исследованиях. Показано, что существуют
существенные разногласия относительно этих критериев, что вызывает необходимость их
обсуждения для выработки и установления ключевых принципов разработки педагогических
технологий и их внедрения в образовательную практику.
The paper analyzes the basic methodological requirements of educational technology, which is
treated in educational theory and practice as the most effective and modern tool to improve the
manageability and efficiency of the education process. A critical comparison of the technological
criteria given in various educational studies is made. It is shown that there are significant differences
with respect to these criteria, which makes it necessary to discuss them in order to establish key
principles of the development of pedagogical techniques and their application to educational practice.