DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 16(21) Частина 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПолатайко, О. М.uk_UA
dc.date.accessioned2016-04-11T18:03:17Z-
dc.date.available2016-04-11T18:03:17Z-
dc.date.issued2014uk_UA
dc.identifier.citationПолатайко О. М. Герменевтичний аспект підготовки студентів до педагогічної практики з художньої культури / О. М. Полатайко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16 (21). - C. 142-146.ru_RU
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9867-
dc.description.abstractВ статье раскрыты особенности подготовки студентов к педагогической практике по художественной культуре на основе герменевтического подхода. Рассмотрена роль основных элементов философской герменевтики – герменевтических теорий интерпретации, герменевтического феномена, герменевтического анализа – в подготовке студентов к педагогической практике. Разработаны педагогические принципы и педагогические условия подготовки студентов к педагогической практике по художественной культуре, определены основные задания методического сопровождения студентов-
dc.description.abstractThe article reveals the peculiarities of preparing students for teaching practice in art culture on the basis of the hermeneutic approach. Examined the role of the basic elements of philosophical hermeneutics ̶ hermeneutical theories of interpretation, the hermeneutical phenomenon, hermeneutical analysis ̶ in preparing students for teaching practice. Have been developed pedagogical principles and pedagogical conditions of preparation of students for teaching practice in art culture, the main tasks and methodical support of students-
dc.language.isoukru_RU
dc.publisherВид-во НПУ ім. М. П. Драгомановаru_RU
dc.subjectпедагогическая практика по художественной культуре-
dc.subjectгерменевтические теории интерпретации-
dc.subjectгерменевтический феномен-
dc.subjectгерменевтический анализ-
dc.subjectпедагогические принципы и условия практической подготовки-
dc.subjectpedagogical practice in art culture-
dc.subjecthermeneutic theory of interpretation-
dc.subjectthe hermeneutic phenomenon-
dc.subjectpedagogical principles and conditions for practical training-
dc.titleГерменевтичний аспект підготовки студентів до педагогічної практики з художньої культуриru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Випуск 16(21) Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polataiko.pdf350.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.