DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 16(21) Частина 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9867
Title: Герменевтичний аспект підготовки студентів до педагогічної практики з художньої культури
Authors: Полатайко, О. М.
Keywords: педагогическая практика по художественной культуре
герменевтические теории интерпретации
герменевтический феномен
герменевтический анализ
педагогические принципы и условия практической подготовки
pedagogical practice in art culture
hermeneutic theory of interpretation
the hermeneutic phenomenon
pedagogical principles and conditions for practical training
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Полатайко О. М. Герменевтичний аспект підготовки студентів до педагогічної практики з художньої культури / О. М. Полатайко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16 (21). - C. 142-146.
Abstract: В статье раскрыты особенности подготовки студентов к педагогической практике по художественной культуре на основе герменевтического подхода. Рассмотрена роль основных элементов философской герменевтики – герменевтических теорий интерпретации, герменевтического феномена, герменевтического анализа – в подготовке студентов к педагогической практике. Разработаны педагогические принципы и педагогические условия подготовки студентов к педагогической практике по художественной культуре, определены основные задания методического сопровождения студентов
The article reveals the peculiarities of preparing students for teaching practice in art culture on the basis of the hermeneutic approach. Examined the role of the basic elements of philosophical hermeneutics ̶ hermeneutical theories of interpretation, the hermeneutical phenomenon, hermeneutical analysis ̶ in preparing students for teaching practice. Have been developed pedagogical principles and pedagogical conditions of preparation of students for teaching practice in art culture, the main tasks and methodical support of students
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9867
Appears in Collections:Випуск 16(21) Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polataiko.pdf350.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.