DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 16(21) Частина 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9866
Title: Особливості індивідуально-групових форм диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва
Authors: Чжан, Лу
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Чжан Лу Особливості індивідуально-групових форм диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва / Лу Чжан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16 (21). - C. 137-141.
Abstract: В статье рассмотрено проблему разнообразия форм дирижерско-хоровой подготовки будущих учителей музыки к работе в общеобразовательных учебных заведениях, начертано роль индивидуально-групповых форм обучения в формировании ключевых профессионально-педагогических компетентностей. Специфика индивидуально-групповых форм организации обучения предусматривает формирование специальных знаний, умений и навыков в воссоздании хоровых образов и стремлении к творческой духовной самореализации. Учеными и практиками Украины, Китая и других стран определены основные стратегии развития художественно-педагогического образования, внедрения эффективных форм и методов подготовки будущих учителей музыкального искусства, в частности, дирижерско-хоровой. В этой связи, по нашему мнению, проблема обогащения форм организации музыкально-педагогического обучения студентов не теряет своей актуальности. Наука четко разграничивает три основные формы подготовки: индивидуальная, групповая и коллективная (фронтальная), а дирижерско-хоровая практика требует тесной взаимосвязи этих форм обучения. Наличие таких противоречий свидетельствует о необходимости разработки системы специальной подготовки будущих учителей музыкального искусства в индивидуально-групповых формах обучения, которая учитывает и научный, и практический компоненты
In the article the problem of variety of forms of bandleader-choral preparation of future music masters is considered to work in general educational establishments, the role of individual-group forms of teaching is traced in forming of key professional-pedagogical competitions. The specific of individual-group forms of organization of teaching foresees forming of the special knowledge, abilities and skills in the recreation of choral appearances and aspiring to creative spiritual self-realization. Basic strategies of development of artistic-pedagogical education, introductions of effective forms and methods of preparation of future music masters, are certain scientists and practices of Ukraine, China and other countries, in particular, bandleader-choral. We will define that the problem of enriching of forms of organization of the musical-pedagogical teaching of students does not lose the actuality. Science differentiates three basic forms of preparation expressly: individual, group and collective (frontal), and bandleader-choral practice requires close intercommunication of these forms of teaching. The presence of such contradictions testifies to the necessity of development of the system of the special preparation of future music masters for the individual-group forms of teaching, which takes into account scientific, and practical components
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9866
Appears in Collections:Випуск 16(21) Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chzhan Lu.pdf338.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.