DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 16(21) Частина 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9862
Title: Особливості формування темброво-слухових уявлень в процесі вокальної підготовки
Authors: Цяо, Лінь
Keywords: темброво-слуховые представления
учитель музыки
вокальная деятельность
слуховое развитие
вокальные навыки
timbre and acoustic perceptions
music teacher
vocal activity
acoustic development
vocal skills
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Цяо Лінь Особливості формування темброво-слухових уявлень в процесі вокальної підготовки / Лінь Цяо // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16 (21). - C. 127-132.
Abstract: В статье раскрыты особенности формирования темброво - слуховых представлений в процессе вокальной подготовки учителей музыки. Несмотря на значительное количество исследований в области вокальной подготовки студентов специального исследования, направленного на раскрытие проблемы формирования темброво - слуховых представлений будущих педагогов-музыкантов в настоящее время не проводилось. Такая направленность вокального обучения студентов обеспечивает полноценный процесс формирования, воспитания и развития будущих педагогов- музыкантов. Целенаправленное формирование темброво-слуховых представлений основывается на обеспечении взаимосвязи слухового развития и вокальных навыков, и предусматривает специально организованный учебный процесс, особенностью которого является педагогическая направленнность студентов к поиску соответствия между темброво-слуховой и певческой деятельностью
The article describes the features of formation of the timbre and acoustic perceptions in the process of music teachers' vocal training. It is emphasized that despite the considerable amount of studies on the students' vocal training currently there is no special study aimed at disclosing the problem of formation of the timbre and acoustic perceptions of future teachers-musicians being conducted. This aspect of the students' vocal training provides a full process of formation, education and development of the future teachers-musicians. The purposeful formation of the timbre and acoustic perceptions based on providing the correlation between the acoustic development and vocal skills and involves the specifically organized educational process the main feature of which is the teacher directing students to seek consistency between the timbre and acoustic and singing activities
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9862
Appears in Collections:Випуск 16(21) Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsiao Lin'.pdf333.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.