Стаття розкриває сучасні підходи до формування рецептивних та продуктивних видів професійно орієнтованої іншомовної комунікативної компетентності у студентів нелінгвістичних спеціальностей. Представлено систему педагогічного аналізу та оригінальну технологію оптимізації професійного розвитку. На основі системного підходу науково обґрунтовано концепцію системи нелінгвістичної іншомовної освіти як форми існування дидактичної системи, розглянуто її складові, визначено її характеристики на сучасному етапі розвитку суспільства й професійної педагогіки.
Статья раскрывает современные подходы к формированию рецептивных и продуктивных видов профессионально ориентированной иноязычной коммуникативной компетентности у студентов нелингвистических специальностей. Представлена система педагогического анализа и оригинальная технология оптимизации профессионального развития. На основе системного подхода научно обоснована концепция процесса нелингвистического иноязычного образования как формы существования дидактической системы, рассмотрены ее составляющие, определены ее характеристики на современном этапе развития общества и профессиональной педагогики.
The problem of professional competence formation remains to be sufficiently investigated in the pedagogical theory and therefore it is not sufficiently reflected in practical activities of educational institutions. In particular, the essence and structure of professional competence still remains outside of researchers’ attention; thorough investigation and substantiation are required for the content, forms and methods of competence formation in future workers of non-linguistic specialities in the process of professional preparation at higher educational institutions of Ukraine.