У статті розглядається проблема формування професійної готовності викладачів вишів до роботи в системі дистанційного навчання. З’ясовано сутність поняття “готовність”, уточнено трактування готовності педагогів до реалізації дистанційних технологій. Обґрунтовано показники та рівні сформованості, критеріальні характеристики зазначеної готовності. Досліджено структуру професійної готовності викладачів до застосування дистанційного навчання. Визначено організаційно-педагогічні умови формування готовності викладачів до здійснення дистанційних освітніх технологій у вищій школі. У статті описані результати діагностики рівня готовності педагогів до впровадження дистанційного навчання.
В данной статье рассматривается проблема формирования профессиональной готовности преподавателей вузов к работе в системе дистанционного обучения. Выяснено сущность понятия “готовность”, уточнена трактовка готовности педагогов к реализации дистанционных технологий. Обоснованно показатели и уровни сформированности, критериальные характеристики указанной готовности. Исследована структура профессиональной готовности преподавателей к применению дистанционного обучения. Определены организационно-педагогические условия формирования готовности преподавателей к осуществлению дистанционных образовательных технологий в высшей школе. В статье описаны результаты диагностики уровня готовности педагогов к внедрению дистанционного обучения.
This article deals with the problem of professional readiness formation of high school teachers to work in distance learning system. The essence of the concept of “readiness” is clarified, the interpretation of readiness of teachers for the implementation of distance technologies is refined. Rates and levels of formation, criterial characteristics of this concept are justified. The structure of professional readiness of teachers to the use of distance learning is investigated. The organizational and pedagogical conditions of formation of readiness of teachers for the implementation of distance learning technologies in higher education are defined. The article describes the results of the diagnostic level of readiness of teachers to the implementation of distance learning.