Статья посвящена анализу представленных в научных источниках данных относительно видов психологической компетентности, реализующихся в педагогической деятельности, в частности, деятельности тифлопедагога. Раскрыто содержание выделенных автором видов психологической компетентности тифлопедагога: гностической, социально-психологической, диагностико-коррекционной, аутопсихологической компетентностей. Обосновано их значение для повышения эффективности и продуктивности педагогического взаимодействия с лицами, имеющими нарушения зрения. Определено, что в структуре каждого из видов психологической компетентности органически взаимосвязанными компонентами есть знания, умения и ценностные ориентации личности. Автор подчеркивает, что гармоничное развитие личности специалиста-тифлопедагога возможно лишь при условии формировании выделенных видов психологической компетентности во взаимосвязи.
Стаття присвячена аналізу представлених у наукових джерелах даних стосовно видів психологічної компетентності, що знаходять своє втілення в педагогічній діяльності, зокрема діяльності тифлопедагога. Розкрито зміст виділених автором видів психологічної компетентності тифлопедагога: гностичної, діагностично-корекційної, соціально-психологічної, аутопсихологічної компетентностей. Обґрунтовано їх значення для підвищення ефективності і продуктивності педагогічної взаємодії з особами, які мають порушення зору. Визначено, що в структурі кожного з видів психологічної компетентності органічно пов’язаними компонентами є знання, уміння і ціннісні орієнтації особистості. Автор наголошує, що гармонійний розвиток особистості фахівця-тифлопедагога можливий за умови формування означених видів психологічної компетентності у взаємозв’язку.
Article is devoted to analysis represented in scientific sources concerning to different kinds of psychological competence, which realized in pedagogical activity, in particular in tiflopedagogical activity. Solved the contentsdistinguished by the author differences of the psychological competence of typhloeducator: gnostic, diagnostic and remedial, sociopsychological, autopsychological competencies. Founded the importance of these reasons for increasing the effectiveness and productivity pedagogical interaction with violation of vision people. Noted that in structure of every kind of psychological competence there is an organic link with knowledge, skills and orientation of personality. Author notes, that harmonic development of specialist of typhloeducator is possible in case of orming distinguished kinds of psychological competence in interrelation.