Стаття присвячена проблемі навчання іноземних мов студентів немовних вузів і проблемі
професійної освіти фахівця. Особлива увага приділяється навчанню професійно орієнтованого
писемного спілкування іноземною мовою та формуванню у студентів іншомовної професійно
спрямованої комунікативної компетенції, компонентам системи навчання іноземної мови
професійного спрямування, визначення змісту і мети навчання іноземної мови у немовному вузі.
У статті досліджується жанровий підхід як різновид когнітивно-комунікативного підходу,
такі поняття жанрового підходу, як жанр та жанрова компетенція, визначається їх місце у
методиці навчання писемного мовлення. Обґрунтовується доцільність використання
жанрового підходу у навчанні студентів та у відборі матеріалів для навчання писемного
мовлення англійською мовою. Визначаються принципи та підходи до відбору матеріалів для
навчання та ті критерії, яким має відповідати навчальний текст. Аналізуються групи жанрів,
які є типовими для письмової мовленнєвої діяльності майбутніх фахівців, та подається класифікація жанрів періодичної преси
Статья посвящена проблемам обучения иностранным языкам студентов нелингвистических вузов и профессиональному образованию специалиста. Определенное
внимание уделяется обучению профессионально ориентированному письменному общению на
иностранном языке и формированию у студентов иноязычной профессионально направленной
коммуникативной компетенции, компонентам системы обучения иностранному языку
профессиональной направленности, содержанию и целям обучения языку в неязыковом вузе.
Рассматривается жанровый подход как разновидность когнитивно-коммуникативного
подхода и такие понятия жанрового подхода, как жанр и жанровая компетенция,
определяется их место в методике обучения письменной речи.
Обосновывается целесообразность использования жанрового подхода в обучении
студентов и в отборе материалов для обучения письменной речи на английском языке.
Определены принципы и подходы к отбору материалов для обучения и те критерии, которым
должен соответствовать учебный текст, при этом особое внимание уделяется жанровому
подходу. Анализируются группы жанров, которые являются типичными для письменной
речевой деятельности будущих специалистов, представлена классификация жанров
периодической прессы
The article is devoted to problems of teaching foreign languages in non-linguistic universities and professional education of future specialist. Special attention is paid to teaching professionally oriented written communication in English and developing of professional communicative competence of students, components of the system of teaching foreign languages for professional communication, contents and objectives of teaching foreign languages. The article deals with the genre approach as a variant of cognitive communicative approach. The concepts of the genre approach such as genre and genre competence are considered and their place inthe methodology of teaching writing is defined.
The expediency of use of genre approach in the training of students and to the selection of materials for
teaching English writing is substantiated. The principles and criteria for learning materials selection for teaching foreign language for specific purposes are defined. The groups of genres that are typical for written communication of future specialists and the classification of genres of the periodical press are analyzed