Стаття розкриває особливості функціонування мистецьких шкіл музично-педагогічного профілю. Основними засобами функціонування школи, особливо її національних аспектів, виступає цілий ряд об’єктивних чинників, на яких базуються музикознавчі, музично-педагогічні та типологічні підходи до цього феномена. Специфічною особливістю мистецьких шкіл музично-педагогічного напряму є їх спрямування на розвиток фахового самовдосконалення майбутнього вчителя мистецьких дисциплін. Інститути мистецтв педагогічних університетів є інституалізованими формами школи, що передбачає накопичення, збереження і трансляцію професійного, творчого за сутністю, досвіду діяльності окремих викладачів вищої мистецької школи.
Статья расскрывает особенности функционирования художественных школ музыкально-педагогического профиля. При этом основными способами функционирования школы, особенно ее национальных аспектов, выступает целый ряд объективных факторов, на которых базируються художественные, музыкально-педагогические и типологические подходы к этому феномену. Специфической особенностью художественных школ музыкально-педагогического профиля есть их направленность на развитие профессионального самоусовершенствования будущего учителя художественных дисциплин. Институты искусств педагогических университетов являются институализированными формами школы, что предполагает накопление, збережение и трансляцию профессиональнного, творческого опыта деятельности отдельных преподавателей высшей художественной школы.
Article reveals the peculiarities of functioning art school musical-pedagogical profile. The major ways of functioning of the school, especially its national aspects, playing a number of objective factors on which baziruyutsya artistic, musical and pedagogical and typological approaches to this phenomenon. Specific features art school musical-pedagogical profile is their focus on the development of professional self-help future teachers of artistic disciplines. Іnstituty arts pedagogical universities are institutionalized forms of schools, which suggests accumulation zberezhenie and broadcast professional, creative experience of individual teachers in higher art school.