У статті визначено та охарактеризовано етапи адаптації студентів-іноземців першого року навчання у вищому технічному навчальному закладі. На основі аналізу наукових матеріалів наведено визначення “адаптації”. Визначено основні проблеми, що виникають у студентів-іноземців на кожному етапі адаптації. Розкрито специфічні ситуації, з якими стикаються студенти в іноземному суспільстві. Наведено рекомендації викладачам щодо покращення умов адаптації студентів-іноземців. Висвітлено особливості міжкультурного спілкування у вищому навчальному закладі.
В статье определены и охарактеризованы этапы адаптации студентов-иностранцев первого года обучения в высшем техническом учебном заведении. На основе анализа научных материалов приведено определение термина “адаптация”. Определены основные проблемы, возникающие у студентов-иностранцев на каждом этапе адаптации. Раскрыто специфические ситуации, с которыми сталкиваются студенты в иностранном обществе. Приведены рекомендации преподавателям по улучшению условий адаптации студентов-иностранцев. Освещены особенности межкультурного общения в ВУЗе.
The stages of adaptation of foreign students of the first year education in higher technical education are defined and described in the article. The definition of “adaptation” based on the analysis of scientific materials is given. The main problems which arise at every stage of adaptation of foreign students are defined. The specific situations that students face in a foreign society are revealed. Recommendations for teachers for improvement of the conditions of adaptation of foreign students are given. The peculiarities of intercultural communication in colleges are highlighted.