У статті розглянуто проблему самореалізації особистості педагога-музиканта в
сучасному навчально-виховному процесі. Окреслено шляхи професійного самовдосконалення
важливих його якостей. Здійснено аналіз факторів, що сприяють професійно-творчій
самореалізації викладача в умовах особистісно орієнтованого виховання. З’ясовано визначення
понять професійної самоорганізації та компетентності особистості. Визначена
взаємозалежність особистостей процесу фахової підготовки майбутніх вчителів музики та
наявності в них умінь професійної самоорганізації. Розкривається сутність та значення
педагогізації навчального процесу як вагомого чинника формування творчої особистості
майбутнього вчителя.
The article deals with the problem of the teacher’s personality and self-realization in modem
educational process. It was descriebed different ways of professional self realization and gave a taste
of teacher’s greality. The factors contributing to professional and creative self-realization in a
personally-oriented education are analyzed in the article. Clarified the definitions of professional
competence and self-identity. Revealed the interdependence of the features of the process of training future music teachers,and whether they have the professional skills of self-organization. The essence
and significance pedagogizaition of educational process as a significant factor in the fomulation of the
creative personality of the future teachers.
В статье рассмотрена проблема самореализации личности педагога-музыканта в
современном учебно-воспитательном процессе. Очерчены пути профессионального
самосовершенствования важных его качеств. Осуществлен анализ факторов,
способствующих профессионально-творческой самореализации преподавателя в условиях
личностно ориентированного воспитания. Выяснено определения понятий профессиональной
самоорганизации и компетентности личности. Раскрыта взаимозависимость особенностей
процесса профессиональной подготовки будущих учителей музыки и наличия у них умений
профессиональной самоорганизации. Раскрывается сущность и значение педагогизации
учебного процессу как весомого фактора формирования творческой личности будущего
учителя.