У статті проаналізовано роль освіти у формуванні світогляду та демократичної аксіологічної платформи майбутніх молоді та студентів; автор зазначає, що загальна демократизація навчально-виховного процесу наштовхується на ряд суперечностей об’єктивного та суб’єктивного плану; спостерігається тенденція використання застарілих, авторитарних методів управління системою освіти і педагогічного впливу, що виявляється в активному застосуванні принципів авторитарної педагогіки; останнє призводить до зниження національного потенціалу розвитку демократії і громадянського суспільства в нашій країні.
The role of education in shaping the world and democratic platform aksiological future of youth and students; author notes that the general democratization of the educational process encounters a series of subjective and objective contradictions of the plan; trend of using outdated, authoritarian methods of governance of the education system and pedagogical influence, manifested in the active application of the principles of authoritarian pedagogy; the latter leads to a decrease in national capacity development of democracy and civil society in our country.